BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Stan kompetencji czytelniczych dotyczących budowy książki dla dzieci u uczniów w młodszym wieku szkolnym
Data: [2001]
Badacz: Elżbieta Szefler
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w celu diagnozy poziomu wiedzy uczniów nauczania zintegrowanego na temat budowy książek dla dzieci. Próbę stanowiło 3008 osób, uczęszczających do klas I-III oraz zamieszkujących obszary miejskie i wiejskie trzech województw: kujawsko-pomorskiego, pomorskiego oraz wielkopolskiego. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że większe znaczenie miały dla ankietowanych uczniów ilustracje niż spis treści i okładka książki. Na podstawie zgromadzonego materiału nie odnotowano wpływu wieku badanych na zróżnicowanie ich wiedzy na temat budowy książki dla dzieci. Analiza danych pozwoliła wykazać również, że respondentów ze środowisk wiejskich cechowała wyższa (w porównaniu z respondentami ze środowisk miejskich) wartość wskaźnika kompetencji w większości rozpatrywanych zakresów. Ustalono ponadto, że wskaźnik kompetencji osiągnął najwyższą wartość, gdy wiadomości zgromadzone przez uczniów na podstawie okładek, ilustracji i spisu treści książek mogły podlegać ocenie w zakresie wcześniej znanych już treści.

Deskryptory TESE: wiek, kompetencje, czytanie, umiejętność czytania, dziecko, uczeń, kształcenie na poziomie elementarnym
TESE descriptors: age, competence, reading, , child, pupil, basic education
Publikacje:
  • Szefler, E. (2003). Stan kompetencji czytelniczych dotyczących budowy książki dla dzieci u uczniów w młodszym wieku szkolnym. Kultura i Edukacja, 3-4, 107-126.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"