Abstrakt: |
Przeprowadzone badania wykorzystywały ankietę (kwestionariusz zawierał pytania zamknięte i otwarte). Próbę badawczą stanowili studenci (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) z wydziałów: humanistycznego i społecznego. Łącznie przebadano 228 osób (188 kobiet i 40 mężczyzn; w tym: 136 osób ze studiów dziennych; 92 osoby ze studiów zaocznych). Wyniki badań pokazują, że 85 osób (37,28%) ogląda codziennie telewizję (o wiele częściej studenci zaoczni niż ze studiów dziennych). Badania dowiodły, że częstszy kontakt z programami typu reality show mają osoby ze studiów zaocznych (51,09% badanych). Wyniki badań wskazują także, że ankietowani zdają sobie sprawę z niskiego poziomu wartości programów reality show (sądzą, że oddziałują one destrukcyjnie na jednostkę, a w konsekwencji na społeczeństwo). Zdarzały się jednak i takie odpowiedzi respondentów, które pokazywały wartości pozytywne w tego typu programach (argumentem było przekonanie, że mogą wychowywać i przygotowywać do moralnie konstruktywnych działań). |