BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wirtualny obszar nieformalnych oddziaływań edukacyjnych telewizji – czyli reality show
Instytucja:
Data: 2002
Badacz: Janina Kostkiewicz
Abstrakt:

Przeprowadzone badania wykorzystywały ankietę (kwestionariusz zawierał pytania zamknięte i otwarte). Próbę badawczą stanowili studenci (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II) z wydziałów: humanistycznego i społecznego. Łącznie przebadano 228 osób (188 kobiet i 40 mężczyzn; w tym: 136 osób ze studiów dziennych; 92 osoby ze studiów zaocznych). Wyniki badań pokazują, że 85 osób (37,28%) ogląda codziennie telewizję (o wiele częściej studenci zaoczni niż ze studiów dziennych). Badania dowiodły, że częstszy kontakt z programami typu reality show mają osoby ze studiów zaocznych (51,09% badanych). Wyniki badań wskazują także, że ankietowani zdają sobie sprawę z niskiego poziomu wartości programów reality show (sądzą, że oddziałują one destrukcyjnie na jednostkę, a w konsekwencji na społeczeństwo). Zdarzały się jednak i takie odpowiedzi respondentów, które pokazywały wartości pozytywne w tego typu programach (argumentem było przekonanie, że mogą wychowywać i przygotowywać do moralnie konstruktywnych działań).

Deskryptory TESE: edukacja, edukacja medialna, postawa, student, ankieta, środki masowego przekazu
TESE descriptors: education, media education, attitude, student, questionnaire, mass media
Publikacje:
  • Kostkiewicz, J. (2002). Wirtualny obszar nieformalnych oddziaływań edukacyjnych telewizji – czyli reality show. Paedagogia Christiana, 2, 201-208.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"