BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Nauczanie informatyki na studiach ekonomicznych
Data: [2000]
Badacz: Tadeusz Kasprzak, Mirosława Lasek
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w celu oceny programów nauczania przedmiotów informatycznych na studiach ekonomicznych (zwłaszcza na kierunku: informatyka i ekonometria). Dokonano ponadto przeglądu programów nauczania przedmiotów informatycznych na uczelniach wyższych, a także przeglądu podręczników i skryptów wydawanych przez poszczególne uczelnie oraz ogólnokrajowe wydawnictwa: PWN, WN-T, PWE. Wśród szkół wyższych, które uwzględniono w badaniu, znalazły się m.in.: Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Szkoła Główna Handlowa, Uniwersytet Gdański, Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Dodatkowo w analizie wykorzystano materiały konferencji organizowanych przez Naukowe Towarzystwo Informatyki Ekonomicznej (NTIE), biuletyny NTIE, artykuły na temat nauczania informatyki ekonomicznej w Polsce drukowane w piśmie Infoman oraz informacje o programach zajęć, zamieszczane przez uczelnie w internecie (TIK). W wyniku przeprowadzonej analizy stwierdzono, że występują znaczne podobieństwa nazw i tematyki wykładanych przedmiotów. Odnotowano również, że w organizacji zajęć dominował następujący model: przedmioty ogólne (studia z zakresu zarządzania lub ekonomii) – pierwsze dwa lata studiów; studia kierunkowe – informatyka i ekonometria – trzeci rok studiów; przedmioty specjalizacyjne – informatyka ekonomiczna lub informatyka gospodarcza, lub informatyka w zarządzaniu – ostatnie lata studiów.

Deskryptory TESE: nauczanie, informatyka, studia doktoranckie, student, studia wyższe, ekonomia, Internet, technologia informacyjno-komunikacyjna
TESE descriptors: teaching, computer science, doctoral studies, student, higher education course, economics, Internet, ICT
Publikacje:
  • Kasprzak, T. i Lasek, M. (2001). Nauczanie informatyki na studiach ekonomicznych. Ekonomia, 3, 159-190.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"