BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Egzamin gimnazjalny 2004 : Wyniki krajowe
Kolejne lata cyklu: 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: 5 maja 2004 – 6 maja 2004
Badacz:
Abstrakt:

Egzamin gimnazjalny 2004 odbył się w dniach 5-6 maja. Do pierwszej części egzaminu (humanistycznej) przystąpiło łącznie 554 437 uczniów, a do części drugiej (matematyczno-przyrodniczej) – 552 888. Średni wynik w części humanistycznej, w obszarze czytania i odbioru tekstów kultury wyniósł 61,12% wszystkich punktów możliwych do uzyskania. Uznano zatem, że zadania sprawdzające umiejętności i wiadomości z tego zakresu nie był trudne dla gimnazjalistów. Średni wynik w obszarze tworzenia własnego tekstu w części humanistycznej wyniósł 46,92% punktów, co świadczy o tym, że gimnazjaliści mieli problemy z zadaniami z tego zakresu. Uczniowie mieli problemy z przywołaniem kontekstu literackiego i historycznego, odczytywaniem znaczenia symbolu w kontekście historycznym, religijnym i filozoficznym, a także z dostrzeganiem wpływu kultury starożytnej na współczesną sztukę użytkową. Średni wynik z części matematyczno-przyrodniczej wyniósł 48,98% wszystkich punktów możliwych do uzyskania. Lepiej wypadli uczniowie z gmin miejskich (51,36% punktów), gorzej zaś z gmin wiejskich (47,02%). Okazało się, że w tej części egzaminu nieco lepiej wypadli chłopcy niż dziewczęta – średni wynik odpowiednio: 49,26% i 48,70%.

Deskryptory TESE: gimnazjum, efekt uczenia się, egzamin, egzamin końcowy, przejście z gimnazjum do liceum/technikum, postępy w nauce, niedostateczne osiągnięcia w nauce, czytanie, kompetencje językowe
TESE descriptors: lower secondary, learning outcome, examination, final examination, transition from lower to upper secondary education, study progress, re-assessment, reading, language skills
Publikacje:
  • Centralna Komisja Egzaminacyjna. (2004). Egzamin gimnazjalny 2004 : Wyniki krajowe. Pobrane z http://www.cke.edu.pl/images/stories/pdf/aktualnosci/egz_gim2004.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"