BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Prezentacja wyników egzaminu gimnazjalnego
Kolejne lata cyklu: 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: 8 maja 2003 – 9 maja 2003
Badacz:
Abstrakt:

Egzamin gimnazjalny 2003 odbywał się w dniach 8 i 9 maja. Do części humanistycznej przystąpiło łącznie 551 150 uczniów trzecich klas gimnazjalnych, a do części matematyczno-przyrodniczej 548 716. 50,7% zdających stanowili chłopcy, a 49,3% dziewczęta. Do egzaminu gimnazjalnego przystąpiło 47,1% uczniów z gmin miejskich oraz 23,8% z miejsko-wiejskich i 29,1% z wiejskich. Uczniowie w części humanistycznej lepiej poradzili sobie z zadaniami wymagającymi czytania i interpretowania tekstów. Gorsze wyniki otrzymali natomiast z zadań dotyczących tworzenia tekstu. Okazało się ponadto, że znaczna część uczniów miała trudności z poprawnym zapisem własnych rozważań pod względem językowym, stylistycznym, ortograficznym i interpunkcyjnym. W części matematyczno-przyrodniczej uczniowie najlepiej wypadli w zadaniach wymagających odczytywania i przetwarzania informacji podanych w formie procentowego diagramu kołowego, interpretacji informacji podanych w formie diagramu słupkowego, odczytania i przetwarzania informacji z mapy pogody i in. Gorzej natomiast gimnazjaliści opanowali umiejętności z zakresu stosowania technik twórczego myślenia do rozwiązania zadania problemowego i in.

Deskryptory TESE: egzamin, efekt uczenia się, egzamin końcowy, gimnazjum, przejście z gimnazjum do liceum/technikum, postępy w nauce, niedostateczne osiągnięcia w nauce, kreatywność, czytanie
TESE descriptors: examination, learning outcome, final examination, lower secondary, transition from lower to upper secondary education, study progress, re-assessment, creativity, reading
Publikacje:
  • Centralna Komisja Egzaminacyjna. (2003). Prezentacja wyników egzaminu gimnazjalnego. Pobrane z http://www.cke.edu.pl/index.php/egzamin-gimnazjalny-left/informacje-o-wynikach
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"