Obserwuj
Tytuł badania: |
Prezentacja wyników egzaminu gimnazjalnego |
Kolejne lata cyklu: |
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
|
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
8 maja 2003 – 9 maja 2003 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Egzamin gimnazjalny 2003 odbywał się w dniach 8 i 9 maja. Do części humanistycznej przystąpiło łącznie 551 150 uczniów trzecich klas gimnazjalnych, a do części matematyczno-przyrodniczej 548 716. 50,7% zdających stanowili chłopcy, a 49,3% dziewczęta. Do egzaminu gimnazjalnego przystąpiło 47,1% uczniów z gmin miejskich oraz 23,8% z miejsko-wiejskich i 29,1% z wiejskich. Uczniowie w części humanistycznej lepiej poradzili sobie z zadaniami wymagającymi czytania i interpretowania tekstów. Gorsze wyniki otrzymali natomiast z zadań dotyczących tworzenia tekstu. Okazało się ponadto, że znaczna część uczniów miała trudności z poprawnym zapisem własnych rozważań pod względem językowym, stylistycznym, ortograficznym i interpunkcyjnym. W części matematyczno-przyrodniczej uczniowie najlepiej wypadli w zadaniach wymagających odczytywania i przetwarzania informacji podanych w formie procentowego diagramu kołowego, interpretacji informacji podanych w formie diagramu słupkowego, odczytania i przetwarzania informacji z mapy pogody i in. Gorzej natomiast gimnazjaliści opanowali umiejętności z zakresu stosowania technik twórczego myślenia do rozwiązania zadania problemowego i in. |
Deskryptory TESE: |
egzamin, efekt uczenia się, egzamin końcowy, gimnazjum, przejście z gimnazjum do liceum/technikum, postępy w nauce, niedostateczne osiągnięcia w nauce, kreatywność, czytanie |
TESE descriptors: |
examination, learning outcome, final examination, lower secondary, transition from lower to upper secondary education, study progress, re-assessment, creativity, reading |
Publikacje: |
- Centralna Komisja Egzaminacyjna. (2003). Prezentacja wyników egzaminu gimnazjalnego. Pobrane z http://www.cke.edu.pl/index.php/egzamin-gimnazjalny-left/informacje-o-wynikach
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.