Tytuł badania: |
„Chcemy pracy!” – motywacje i oczekiwania studentów wobec uczelni ekonomicznych |
Instytucja: |
|
Data: |
2012 |
Badacz: |
Bartosz Sławecki, Anna Wach-Kąkolewicz |
Abstrakt: |
Badanie miało charakter pilotażowy i zostało przeprowadzone w ramach projektu Kadry dla Gospodarki. Przedmiot badania stanowiła diagnoza oczekiwań wobec uczelni oraz analiza motywów studiowania studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Próbę badawczą stanowiło 109 studentów UEP odbywających płatne staże w przedsiębiorstwach zaangażowanych w powyższy projekt. Metodologię badania oparto na klasyfikacji celów studiowania skonstruowanej przez D. Rowntree. Na podstawie zgromadzonych odpowiedzi stwierdzono, że wśród respondentów dominowały cele studiowania związane z motywacją wewnętrzną. Okazało się, że ponad połowa badanych wskazała następujące motywy: zawodowy o charakterze wewnętrznym (Studiuję na tym kierunku, gdyż jest on związany z pracą, którą zamierzam podjąć – 85%), osobisty o charakterze wewnętrznym (Chcę poszerzyć horyzonty i zyskać lepszą perspektywę oceny wydarzeń krajowych i zagranicznych – rozwinąć się intelektualnie – 71%) oraz motyw towarzyski o charakterze zewnętrznym (Mam nadzieję nawiązać znajomości przydatne w późniejszym życiu, także zawodowym – 62%). |
Autorskie słowa kluczowe: |
motywacja studiowania, oczekiwania studentów, uczelnie ekonomiczne, kariera zawodowa, rynek pracy |
Author's Keywords: |
motivation to study, students expectations, university of economics, professional career, labour market |
Deskryptory TESE: |
motywacja, studia wyższe, student, rynek pracy, praca, zatrudnienie, kwalifikacje zawodowe, kariera zawodowa |
TESE descriptors: |
motivation, higher education course, student, labour market, labour, employment, vocational qualification, career |
Publikacje: |
- Sławecki, B. i Wach-Kąkolewicz, A. (2012). „Chcemy pracy!” – motywacje i oczekiwania studentów wobec uczelni ekonomicznych. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów, 3, 149-165.
|