BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Efektywność lekcji wychowania fizycznego
Data: 1989
Badacz: Józef Bergier
Abstrakt:

Celem badania było określenie efektywności lekcji wychowania fizycznego. Badanie przeprowadzono wśród chłopców z klas czwartych z sześciu szkół podstawowych w Białej Podlaskiej. Do zebrania materiału wykorzystano następujące metody: chronometraż czasu ćwiczeń, rejestr kroków i ruchów z wykorzystaniem krokomierza, kontrolę tętna. Badaniem objęto 48 jednostek lekcyjnych. Dwie osoby podczas badania oceniały na specjalnym arkuszu pomiar czasu ćwiczeń i wielkość tętna u losowo wybranego ucznia. Po lekcji wychowania fizycznego odczytywano zapis krokomierzy u wybranych losowo dziesięciu uczniów. Wyniki badanie ujawniły, że wykorzystanie czasu ćwiczeń podczas lekcji wychowania fizycznego jest nadal niezadowalające. Mimo to uczniowie wykazywali się – jak stwierdzono na podstawie pomiarów tętna – aktywną postawą podczas zajęć. Na podstawie zgromadzonego materiału stwierdzono, że aktywność na lekcji wychowania fizycznego, podczas której są gry i zabawy, trwa średnio 18 minut i 45 sekund, natomiast na lekcji z lekkiej atletyki – 18 minut i 29 sekund.
 

Deskryptory TESE: wychowanie fizyczne, zdrowie, rozwój fizyczny, rozwój dziecka, uczestnictwo
TESE descriptors: physical education, health, physical development, child development, participation
Publikacje:
  • Bergier, J. (1991). Wyniki badań nad efektywnością lekcji wychowania fizycznego. Kultura Fizyczna, 9-10, 29-30.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"