BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Zarządzanie kapitałem intelektualnym słuchaczy zaocznych studiów magisterskich
Data: [2004]
Badacz: Ewa Gorczycka
Abstrakt:

Badanie podjęto w celu ustalenia m.in. motywów studiowania, a także wcześniejszej, obecnej i przyszłej pozycji zawodowej słuchaczy magisterskich studiów zaocznych na Wydziale Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Do zebrania materiału posłużono się metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem techniki ankiety, którą wypełniło 248 osób. Najczęściej podawanym motywem podjęcia studiów była obawa przed utratą pracy (58,5%). W dalszej kolejności respondenci wskazywali m.in. chęć zdobycia wiedzy (35,5%), kontynuację nauki zaplanowanej w szkole średniej (30,2%), perspektywę awansu (27,8%) czy wzrost wykształcenia innych pracowników (25,8%). Zgromadzony materiał pozwolił wykazać również, że wśród powodów podjęcia nauki na Wydziale Zarządzania na Politechnice Częstochowskiej przeważały: państwowy status uczelni (76,6%), bliskość dojazdu (75,4%), stosunkowo niskiej czesne (70,6%) oraz chęć kontynuowania kierunku wykształcenia po liceum/technikum ekonomicznym (59,7%). Ponadto okazało się, że najbardziej oczekiwaną przez badanych zmianą po ukończeniu studiów magisterskich była poprawa pozycji na rynku pracy (71,6%) oraz pewność dotychczasowej pracy (56%). W ocenie ankietowanych wśród pracodawców najczęściej spotykaną postawą była zarówno obojętność (35,9%), jak i uznanie podjętego trudu podnoszenia kwalifikacji (35,5%).

Deskryptory TESE: student, kapitał ludzki, zarządzanie, studia wyższe, szkolnictwo wyższe, uczenie się przez całe życie, doskonalenie zawodowe w toku pracy
TESE descriptors: student, human capital, management, higher education course, higher education, lifelong learning, in-service training
Publikacje:
  • Gorczycka, E. (2006). Zarządzanie kapitałem intelektualnym słuchaczy zaocznych studiów magisterskich. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów, 4, 175-185.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"