BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Młodzież na rynku usług telekomunikacyjnych – 2012. Badanie klientów indywidualnych w wieku 15-24 lata
Instytucja:
Data: 7 listopada 2012 – 20 listopada 2012
Badacz:
Abstrakt:

Celem badania było określenie sposobów korzystania z telefonii komórkowej i internetu (TIK) przez młodzież w wieku od 15 do 24 lat. Próba badawcza liczyła 1626 osób; była reprezentatywna dla populacji Polski. Do zebrania materiału badawczego wykorzystano metodę bezpośrednich wywiadów ankieterskich, wspomaganych komputerowo. W badanej próbie znalazło się 829 mężczyzn i 797 kobiet. 39% respondentów stanowili uczniowie w wieku od 15 do 18 lat, 9% uczniowie w wieku od 19 do 24 lat, a 23% studenci w wieku od 19 do 24 lat. W grupie studentów było 12% studiujących stacjonarnie i 11% niestacjonarnie. 99% respondentów posiadało telefon komórkowy, a 81% dostęp do internetu. Okazało się, że na brak dostępu do internetu ma wpływ status społeczny – nie miał go co trzeci niepracujący badany i nieuczący się, a także co dziewiąty student. 66% młodzieży korzystało z internetu stacjonarnego – najczęściej młodzi mieszkający z rodzicami, także studenci i osoby z większych miast. 22% respondentów posiadało internet mobilny – głównie osoby po 20. roku życia, usamodzielniający się studenci, osoby pracujące i mieszkające poza domem rodzinnym. 7% posiadało oba typy internetu. 63% respondentów posiadało telefon na kartę – głównie najmłodsi badani, mieszkający z rodzicami, niepracujący i z mniejszych miejscowości. 71% ankietowanych deklarowało, że dostęp do internetu finansują im rodzice. 40% wybierało ofertę wspólnie z inną osobą, a 41% musiało zdać się na wybór kogoś innego. Na wybór oferty internetu miały wpływ opinie rodziny i znajomych oraz dostawców internetu. 24% badanych twierdziło, że doradzają innym w wyborze oferty dostępu do internetu. 82% respondentów twierdziło, że codziennie wysyłają kilka SMS-ów, a 67% wykonywało kilka połączeń dziennie. 30% młodzieży posiadało telefon typu smartfon, a 46% łączyło się z internetem za pomocą telefonu.

Deskryptory TESE: Internet, technologia informacyjno-komunikacyjna, komputer, sieć komputerowa, sprzęt komputerowy, sprzęt informatyczny
TESE descriptors: Internet, ICT, computer, computer network, hardware, ICT equipment
Publikacje:
  • Młodzież na rynku usług telekomunikacyjnych – 2012. Badanie klientów indywidualnych w wieku 15-24 lata. RAPORT. (2012). Pobrane z http://www.uke.gov.pl/files/?id_plik=12341
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"