Obserwuj
Tytuł badania: |
Plany edukacyjne młodzieży gimnazjalnej 2008 |
Kolejne lata cyklu: |
2008
2010
2012
|
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
2008 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem badania było zebranie opinii młodzieży na temat jej planów edukacyjnych. W próbie badawczej było 876 uczniów szkół gimnazjalnych w Pile, Koninie i Lesznie. W badaniu wzięło udział 447 chłopców i 429 dziewcząt. Kontynuację nauki w liceum ogólnokształcącym po ukończeniu gimnazjum planowało łącznie 384 uczniów. Do liceum profilowanego wybierało się 89 badanych. Naukę w technikum planowało 352 gimnazjalistów, a szkołę zawodową wybrałoby tylko 69 osób. Badanych zapytano, czym kierowali się w wyborze szkoły ponadgimnazjalnej. Odległość szkoły w tym kontekście wskazało 159 gimnazjalistów, możliwość rozwoju 702, opinię kolegów i koleżanek 203, zdanie rodziców 163, sytuację na lokalnym rynku pracy 177. Z pomocy doradcy w wyborze szkoły korzystało 59 gimnazjalistów, z pomocy pedagoga 39, z rady koleżanek albo kolegów 226. Najczęściej na wybór szkoły mieli wpływ rodzice – 439 wskazań. Samodzielnie decyzję podejmowało 334 uczniów. 629 badanych nie widziało żadnych przeszkód w realizacji ich planów edukacyjno-zawodowych. 484 gimnazjalistów miało już sprecyzowane plany co do zawodu, który chcieliby wykonywać w przyszłości. |
Deskryptory TESE: |
wybór kierunku kształcenia zawodowego, przejście z gimnazjum do liceum/technikum, doradca, kształcenie formalne, gimnazjum, młodzież, rodzice, oferta edukacyjna |
TESE descriptors: |
choice of training, transition from lower to upper secondary education, guidance officer, formal education, lower secondary, youth, parents, educational provision |
Publikacje: |
- Fundacja Rozwoju Talentów. (2008). Badanie 2008. Pobrane z http://www.fundacjarozwojutalentow.pl/badania-badanie-2008-t-121_174_192.html
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.