BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Z badań nad diagnozą stanu edukacji ustawicznej w Polsce
Instytucja:
Data: [2005]
Badacz: Henryk Bednarczyk, Ireneusz Woźniak
Abstrakt:

Celem badań pilotażowych była diagnoza aktualnego stanu edukacji ustawicznej w Polsce, obejmującej system formalny i nieformalny (szkolny i pozaszkolny). W badaniach posłużono się metodą sondażu diagnostycznego oraz technikami ankiety (kwestionariusz ankiety był zbudowany z 25 modułów) i badania dokumentów. Łącznie przebadano 11 rodzajów instytucji: placówki kształcenia ustawicznego i praktycznego, zakłady i urzędy pracy, Kościoły i organizacje religijne, związki zawodowe i organizacje rolników, organizacje zawodowe i branżowe pracodawców oraz pracobiorców, stowarzyszenia, fundacje i inne organizacje dobrowolne, instytucje naukowe, centralne i samorządy lokalne (dobór próby był celowy – z każdej z organizacji wybrano po pięć instytucji; łącznie było ich 55). Wyniki badań wskazują na charakterystykę badanych instytucji: 76% z nich posiada wpis w statucie lub innym akcie prawnym o działalności edukacyjnej, 33% to instytucje nastawione jedynie na szkolenie czy kształcenie, 9% posiada akredytację kuratora oświaty, a 11% akredytację innej instytucji; 16% jest wpisanych do rejestru Wojewódzkiego Urzędu Pracy instytucji szkolących bezrobotnych, a 11% do ewidencji działalności gospodarczej w gminie, natomiast 16% posiada certyfikat jakości w zakresie działalności szkoleniowej.

Deskryptory TESE: metodologia, Polska, wskaźnik, kształcenie formalne, kształcenie nieformalne, uczeń dorosły, uczenie się przez całe życie
TESE descriptors: methodology, Poland, indicator, formal education, informal learning, adult learner, lifelong learning
Publikacje:
  • Woźniak, I. i Bednarczyk, H. (2006). Z badań nad diagnozą stanu edukacji ustawicznej w Polsce. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 1, 7-17.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"