BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Znaczenia edukacji ustawicznej w percepcji studentów – refleksje z badań
Data: [2010]
Badacz: Monika Sulik
Abstrakt:

Badanie miało charakter jakościowo-ilościowy; jego celem była diagnoza postrzegania edukacji dorosłych, a także sposobu jej definiowania. W badaniu wzięli udział studenci pedagogiki (zarówno pierwszego stopnia, jak i drugiego). Badanie zrealizowano dwuetapowo. W pierwszym etapie respondentom zadano dwa pytania otwarte dotyczące wiedzy na temat edukacji ustawicznej oraz realizacji w ich życiu idei kształcenia ustawicznego. Drugi etap obejmował jakościową analizę dokumentów (materiały o charakterze autobiograficznym – projekty badanych: Biograficzna mapa życia”oraz Moja biografia edukacyjna). Łącznie próba badawcza liczyła 355 studiujących osób dorosłych. Na podstawie zgromadzonego badania wykazano, że spośród wszystkich respondentów tylko trzy osoby użyły określenia: „edukacja permanentna”, a 10 osób: „edukacja ciągła”. Najczęstszym zamiennikiem „edukacji ustawicznej” okazała się „edukacja całożyciowa” (58 osób). Dodatkowo zwrócono uwagę, że niemal połowa badanych błędnie rozumiała pojęcie przymiotnika „ustawiczna” (odsetek poprawnych odpowiedzi wyniósł 31,3%). Jednocześnie wykazano, że mimo intuicyjnej wiedzy na temat edukacji ustawicznej z powodzeniem jest ona realizowana w życiu osobistym przez wielu badanych.

Author's Keywords: lifelong learning, adult education
Deskryptory TESE: edukacja dorosłych, student, postawa, edukacja, uczenie się przez całe życie, dorosły student
TESE descriptors: adult education, student, attitude, education, lifelong learning, mature student
Publikacje:
  • Sulik, M. (2012). Znaczenia edukacji ustawicznej w percepcji studentów – refleksje z badań. Dyskursy Młodych Andragogów, 13, 61-72.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"