Obserwuj
Tytuł badania: |
Udział studentów w życiu kulturalnym |
Instytucja: |
|
Data: |
[2003] |
Badacz: |
Agnieszka Domagała-Kręcioch, Anna Kwatera |
Abstrakt: |
Celem badania była diagnoza faktycznego udziału studentów uczelni pedagogicznej w życiu kulturalnym (kultura elitarna i masowa). Z badawczego punktu widzenia istotne były także powody uczestnictwa studentów w kulturze, przeszkody z tym związane oraz kwestie częstości odbioru różnych form kultury studenckiej (np. koncerty, kabarety, grupy dyskusyjne, dyskoteki). Grupę badawczą tworzyli studenci trzeciego roku pedagogiki społeczno-opiekuńczej na Akademii Pedagogicznej w Krakowie. Dobór osób do badania był celowy. W badaniu wykorzystano ankietę. Wyniki badania pokazują, że studenci tylko w 45% deklarują uczestnictwo w kulturze wysokiej (35% uczęszcza do teatru, 30% korzysta z muzeów; do opery, operetki i filharmonii chodzi 5% respondentów). Biorąc pod uwagę fakt czytelnictwa prasy przez badanych, można stwierdzić, że czyta ją regularnie 90% respondentów. 98% studentów biorących udział w badaniu czyta książki, które nie są związane z podjętym przez nich kierunkiem studiów. Co czwarty ankietowany był autorem własnej twórczości (literackiej czy muzycznej). 47% studentów było członkami organizacji i klubów studenckich, a 5% przynależało do duszpasterstwa akademickiego. 83% ankietowanych twierdzi, że główną przyczyną utrudniającą dostęp do dóbr kultury jest kwestia finansowa. Badania pokazują dużą partycypację studentów w kulturze masowej. |
Deskryptory TESE: |
student, kultura, ankieta, czasopismo, kino, muzeum, muzyka |
TESE descriptors: |
student, culture, questionnaire, periodical, cinema, museum, music |
Publikacje: |
- Domagała-Kręcioch, A. i Kwatera, A. (2004). Udział studentów w życiu kulturalnym. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 1, 52-57.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.