Obserwuj
Tytuł badania: |
Wdrażanie programu „mechatronika” w liceach profilowanych |
Projekt badawczy: |
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Typ badania: |
ewaluacyjne |
Instytucja: |
|
Data: |
2002 – 2003 |
Badacz: |
Janusz Figurski |
Abstrakt: |
Badanie o charakterze ewaluacyjnym miało na celu weryfikację oceny programu nauczania z mechatroniki oraz pakietów edukacyjnych z podstaw mechatroniki (poradniki i materiały dla ucznia oraz nauczyciela). Badanie dotyczyło m.in. uczestników tych zajęć w liceach profilowanych współpracujących z Instytutem Technologii Eksploatacji w Radomiu. Posłużono się kwestionariuszem ankiety Konstrukcja, treść i przystępność programu nauczania, kwestionariuszem wywiadu Organizacja, metody i problemy wdrażania modułowego programu nauczania w liceum profilowanym. Pakiety edukacyjne (w tym ocenę ich struktury) zbadano za pomocą kwestionariuszy ankiet: Konstrukcja, treść i przystępność pakietu edukacyjnego oraz Treść, przystępność i przydatność pakietu edukacyjnego (tytuł ankiety dla ucznia). Przeprowadzony typ badania ewaluacyjnego umożliwił ocenę programu badanego przedmiotu w zakresie konstrukcji, treści i przystępności. Oceny dokonali także dyrektorzy i nauczyciele. 62% respondentów ocenia, że program w pełni zapewnia realizację materiału w zakresie wyposażenia technodydaktycznego. Co czwarty badany twierdzi, że czas poświęcony na realizację jednostek modułowych jest zbyt mały. Wszyscy respondenci zgodnie stwierdzili, że program jest w 100% zgodny z podstawą programową. |
Deskryptory TESE: |
nauki ścisłe, ocena nauczycieli, ocena uczących się, program nauczania, szkolnictwo średnie, treści kształcenia |
TESE descriptors: |
natural sciences, evaluation of teachers, evaluation of students, curriculum, secondary education, content of learning |
Publikacje: |
- Figurski, J. (2003). Wdrażanie programu „mechatronika” w liceach profilowanych. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 2, 79-95.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.