BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wdrażanie programu „mechatronika” w liceach profilowanych
Projekt badawczy:
  • Leonardo da Vinci
pokaż badania
Typ badania: ewaluacyjne
Instytucja:
Data: 2002 – 2003
Badacz: Janusz Figurski
Abstrakt:

Badanie o charakterze ewaluacyjnym miało na celu weryfikację oceny programu nauczania z mechatroniki oraz pakietów edukacyjnych z podstaw mechatroniki (poradniki i materiały dla ucznia oraz nauczyciela). Badanie dotyczyło m.in. uczestników tych zajęć w liceach profilowanych współpracujących z Instytutem Technologii Eksploatacji w Radomiu. Posłużono się kwestionariuszem ankiety Konstrukcja, treść i przystępność programu nauczania, kwestionariuszem wywiadu Organizacja, metody i problemy wdrażania modułowego programu nauczania w liceum profilowanym. Pakiety edukacyjne (w tym ocenę ich struktury) zbadano za pomocą kwestionariuszy ankiet: Konstrukcja, treść i przystępność pakietu edukacyjnego oraz Treść, przystępność i przydatność pakietu edukacyjnego (tytuł ankiety dla ucznia). Przeprowadzony typ badania ewaluacyjnego umożliwił ocenę programu badanego przedmiotu w zakresie konstrukcji, treści i przystępności. Oceny dokonali także dyrektorzy i nauczyciele. 62% respondentów ocenia, że program w pełni zapewnia realizację materiału w zakresie wyposażenia technodydaktycznego. Co czwarty badany twierdzi, że czas poświęcony na realizację jednostek modułowych jest zbyt mały. Wszyscy respondenci zgodnie stwierdzili, że program jest w 100% zgodny z podstawą programową.

Deskryptory TESE: nauki ścisłe, ocena nauczycieli, ocena uczących się, program nauczania, szkolnictwo średnie, treści kształcenia
TESE descriptors: natural sciences, evaluation of teachers, evaluation of students, curriculum, secondary education, content of learning
Publikacje:
  • Figurski, J. (2003). Wdrażanie programu „mechatronika” w liceach profilowanych. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 2, 79-95.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"