BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Poziom kompetencji informatyczno-medialnych nauczycieli klas I-III
Instytucja:
Data: 2010
Badacz: Agnieszka Kaczmarczyk
Abstrakt:

Przedmiotem badania była samoocena poziomu kompetencji informatyczno-medialnych (TIK) nauczycieli z klas I-III. Żaden z respondentów nie stwierdził, że jego poziom kompetencji w omawianym zakresie był niewystarczający. Jednocześnie 20% badanych określiło swoje umiejętności jako wysokie (bardzo dobre i dobre). Z komputera i internetu respondenci korzystali najczęściej w celu opracowania kart pracy, w poszukiwaniu reprodukcji obrazów, wydruku ilustracji albo fotografii. Gorzej swoje umiejętności respondenci oceniali, jeśli chodzi o umiejętność posługiwania się tablicą interaktywną. Za niski albo niewystarczający swój poziom kompetencji w tym zakresie uznało 94% nauczycieli. Tablice interaktywną najczęściej wykorzystywali młodzi pedagodzy ze stażem do pięciu lat pracy. Wielu badanych, jak się okazało, korzystało ze szkoleń organizowanych przez Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach, realizujące projekt Nauczycieli XXI wieku, w ramach którego rozwijane są kompetencje merytoryczne i metodyczne nauczycieli w zakresie wykorzystywania w pracy nowoczesnych technologii informatycznych, z naciskiem na tablice interaktywne i platformy e-learningowe.

Deskryptory TESE: komputer, Internet, technologia informacyjno-komunikacyjna, kompetencje, użytkowanie komputerów, e-kształcenie, doskonalenie zawodowe nauczycieli
TESE descriptors: computer, Internet, ICT, competence, computer usage, e-learning, in-service teacher training
Publikacje:
  • Kaczmarczyk, A. (2012). Poziom kompetencji informatyczno-medialnych nauczycieli klas I-III. W: J. Bałachowicz i A. Szkolak (red.), Z zagadnień profesjonalizacji nauczycieli wczesnej edukacji w dobie zmian (s. 99-112). Kraków: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydawnictwo „Libron”.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"