BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Tendencje rozwoju edukacji ekologicznej w procesie kształcenia nauczycieli
Instytucja:
Data: 2009
Badacz: Zbigniew Ostrach
Abstrakt:

Badania własne autora doniesienia dotyczyły oczekiwań nauczycieli związanych z nauczaniem ekologii. 90% respondentów spodziewało się pomocy przy opracowywaniu projektów ogólnokrajowych i międzynarodowych oraz przy ich finansowaniu. Z kolei nieco ponad połowa nauczycieli oczekiwała przygotowania ścieżek dydaktycznych przy wykorzystaniu pobliskich lasów. 92% respondentów spodziewało się promocji zdrowego stylu życia poprzez organizowanie pokazów przyrządzania zdrowych potraw. Prawie wszyscy uczestnicy badania chcieli możliwości organizowania wystaw i konkursów o tematyce przyrodniczej i ekologicznej. Natomiast blisko połowa nauczycieli oczekiwała wyposażenia bibliotek szkolnych w bogatą literaturę na temat przyrody, zagrożeń, jakie we współczesnym świecie czekają na człowieka, oraz ochrony środowiska. 23% nauczycieli było zdania, że obowiązujący program nauczania przygotowuje uczniów do rozumienia ekorozwoju. 59% badanych jednak stwierdziło, że program nauczania słabo przygotowuje uczniów w tym zakresie, a 18% uważało, że w ogóle nie przygotowuje. 41% respondentów realizowało treści programu dotyczące ekorozwoju.

Deskryptory TESE: treści kształcenia, biologia, nauka o środowisku, program nauczania, nauczanie, wiedza, konkurs, biblioteka
TESE descriptors: content of learning, biology, environmental education, curriculum, teaching, knowledge, competition, library
Publikacje:
  • Ostrach, Z. (2009). Tendencje rozwoju edukacji ekologicznej w procesie kształcenia nauczycieli. W: E. Sałata (red.), Problemy dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli (s. 167-172). Radom: Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego, Uniwersytet Warszawski.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"