Abstrakt: |
W badaniu wzięło udział 251 studentów z sześciu wydziałów na Politechnice Radomskiej. Najwięcej respondentów studiowało zarządzanie i marketing, inżynierię i ochronę środowiska, budownictwo oraz informatykę. 29,6% studentów zdecydowało się na podjęcie studiów nauczycielskich dla uzyskania dodatkowych uprawnień zawodowych. 24% ankietowanych chciało poszerzyć swoje kwalifikacje. 21,6% badanych zamierzało pracować z dziećmi i młodzieżą. 13,6% studentów zdecydowało się na studia nauczycielskie ze względu na własne zainteresowania. 8,8% badanych spodziewało się, że po ukończeniu studium nauczycielskiego będą mogli prowadzić kursy, szkolenia i przyjmować praktykantów. 2,4% uczestników badania podjęło studia nauczycielskie po namowie osób z najbliższego otoczenia. Dodatkowo respondentów zapytano, skąd dowiedzieli się o możliwości uzyskania kwalifikacji nauczycielskich na Politechnice Częstochowskiej. 42,2% ankietowanych wskazało w tym kontekście koleżanki, kolegów albo rodzeństwo. 27,9% poznało ofertę studium nauczycielskiego dzięki prezentacjom odbywającym się w ramach wykładów. Z kolei 18,83% badanych wiedziało o takiej możliwości z ulotek i ogłoszeń. 6,49% czerpało informacje na ten temat ze strony internetowej (TIK), a 2,59% z dziekanatu. |
Publikacje: |
- Zawłocki, I., Niewiadomski, K. i Nieroba, E. (2009). Motywy wyboru studiów nauczycielskich przez studentów kierunków technicznych. W: E. Sałata (red.), Problemy dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli (s. 172-175). Radom: Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego, Uniwersytet Warszawski.
|