BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Stan pedagogicznego kształcenia nauczycieli w samoocenie studentów studiów dziennych i zaocznych
Instytucja:
Data: 1998 – 1999
Badacz: Jolanta Szempruch
Abstrakt:

W badaniach, przeprowadzonych  w sześciu państwowych szkołach wyższych, zastosowano kwestionariusz ankiety, zawierający 39 pytań. Badaną grupą było 704 studentów studiów dziennych oraz 746 studentów studiów zaocznych. Wyniki pozwoliły na określenie: motywacji wyboru studiów, poziomu zadowolenia z wybranego kierunku studiów, działalności pedagogicznej studentów oraz ich gotowości do samokształcenia. Dla autorki badania Jolanty Szempruch istotne były takie kwestie jak: wpływ realizowanych programów wstępnego kształcenia nauczycieli na  kompetencje przyczyniające się do unowocześnienia praktyki edukacyjnej; poziom przygotowania studentów uczelni wyższych do realizacji nowych, zmieniających się zadań oraz zdolność krytycznego oglądu różnych koncepcji zmian w oświacie.

Deskryptory TESE: kształcenie przygotowawcze nauczycieli, szkolnictwo wyższe, ewaluacja przez słuchaczy, samoocena, motywacja
TESE descriptors: initial teacher education, higher education, evaluation by students, self-evaluation, motivation
Publikacje:
  • Szempruch, J. (2004). Stan pedagogicznego kształcenia nauczycieli w samoocenie studentów studiów dziennych i zaocznych. W: H. Kosętka, B. Pietrzyk, R. Ślęczka (red.), Edukacja nauczycielska wobec zadań reformy (s. 89-109). Kraków: Wydawnictwo Akademii Pedagogicznej.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"