Abstrakt: |
Łącznie w badaniu wzięło udział kilkuset respondentów, w tym uczniowie szkół gimnazjalnych i liceów, nauczyciele i rodzice uczniów, a także studenci z różnych polskich uczelni. Przedmiotem badania była świadomość informacyjna populacji uczestniczącej w badaniu. 86% respondentów posługiwało się telefonem stacjonarnym albo komórkowym, 77% komunikatorem internetowym, a 62% posiadało konta na serwisach społecznościowych (TIK). 54% ankietowanych korzystało z poczty e-mailowej. Najczęstszymi użytkownikami komunikatorów internetowych były osoby w wieku do 17 lat i od 18 do 24 lat. 47% respondentów deklarowało, że komunikacja za pomocą komputera bardzo pomaga im w pracy i edukacji, 36% natomiast wskazywało, że jest ona w pracy i edukacji znaczącym ułatwieniem. Zdaniem 15% badanych niekonieczna jest dla nich komunikacja za pomocą komputera, w opinii 2% natomiast ten typ komunikacji w ogóle w niczym nie pomaga. 82% respondentów zgodziło się z opinią, zgodnie z którą dostępne narzędzia komunikacji w internecie służą do rozwoju komunikacji we współczesnym społeczeństwie informacyjnym. |