BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Technologie informacyjne w komunikacji nauczyciel–uczeń i aktualizacji wiedzy informatycznej nauczycieli
Instytucja:
Data: [2008]
Badacz: Krzysztof Pytel
Abstrakt:

Łącznie w badaniu wzięło udział kilkuset respondentów, w tym uczniowie szkół gimnazjalnych i liceów, nauczyciele i rodzice uczniów, a także studenci z różnych polskich uczelni. Przedmiotem badania była świadomość informacyjna populacji uczestniczącej w badaniu. 86% respondentów posługiwało się telefonem stacjonarnym albo komórkowym, 77% komunikatorem internetowym, a 62% posiadało konta na serwisach społecznościowych (TIK). 54% ankietowanych korzystało z poczty e-mailowej. Najczęstszymi użytkownikami komunikatorów internetowych były osoby w wieku do 17 lat i od 18 do 24 lat. 47% respondentów deklarowało, że komunikacja za pomocą komputera bardzo pomaga im w pracy i edukacji, 36% natomiast wskazywało, że jest ona w pracy i edukacji znaczącym ułatwieniem. Zdaniem 15% badanych niekonieczna jest dla nich komunikacja za pomocą komputera, w opinii 2% natomiast ten typ komunikacji w ogóle w niczym nie pomaga. 82% respondentów zgodziło się z opinią, zgodnie z którą dostępne narzędzia komunikacji w internecie służą do rozwoju komunikacji we współczesnym społeczeństwie informacyjnym.

Deskryptory TESE: technologia informacyjno-komunikacyjna, informatyka, Internet, kompetencje, nauczanie wspomagane komputerem, użytkowanie komputerów, relacja nauczyciel – uczeń, e-mail
TESE descriptors: ICT, computer science, Internet, competence, computer-assisted learning, computer usage, teacher-student relation, e-mail
Publikacje:
  • Pytel, K. (2009). Technologie informacyjne w komunikacji nauczyciel–uczeń i aktualizacji wiedzy informatycznej nauczycieli. W: E. Sałata (red.), Problemy dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli (s. 477-482). Radom: Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego, Uniwersytet Warszawski.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"