BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Analiza błędów z geometrii elementarnej, popełnianych przez kandydatów na studia matematyczne w Akademii Pedagogicznej w Krakowie, dokonana na podstawie wyników egzaminów wstępnych na kierunek matematyka w latach 2003 i 2004
Instytucja:
Data: 2003
Badacz: Ewa Lubaś
Abstrakt:

Celem badań była weryfikacja typów błędów, które pojawiały się w rozwiązaniach zadań geometrycznych u kandydatów na studia matematyczne. Zadania te były rozwiązywane podczas egzaminów wstępnych (analiza obejmuje prace zarówno tych, którzy nie zdali egzaminu w roku 2003, jak i tych, którzy przeszli rekrutację z pomyślnym wynikiem w 2004 roku). W analizie wzięto pod uwagę różne możliwe sposoby rozwiązywania poszczególnych zadań. Wnioski z badań dotyczące pierwszej grupy (potencjalni kandydaci na studia) przedstawiają się następująco: brak znajomości podstawowych twierdzeń (głównie z planimetrii i stereometrii); kandydaci mają problemy z wyobraźnią przestrzenną; brak uzasadnień i refleksji nad otrzymanymi wynikami etc. Grupa druga – osoby przyjęte na studia – miała problem z formułowaniem wniosków/uzasadnianiem, analizą i interpretacją otrzymanych wyników oraz ich weryfikacją.

Deskryptory TESE: matematyka, egzamin, uczeń, studia wyższe, rozumowanie
TESE descriptors: mathematics, examination, pupil, higher education course, reasoning
Publikacje:
  • Lubaś, E. (2006). Analiza błędów z geometrii elementarnej, popełnianych przez kandydatów na studia matematyczne w Akademii Pedagogicznej w Krakowie, dokonana na podstawie wyników egzaminów wstępnych na kierunek matematyka w latach 2003 i 2004. Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia I, 36, 95-135.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"