Tytuł badania: |
Samoocena wiedzy i umiejętności studentów |
Data: |
[2012] |
Badacz: |
Alina Matuszak, Zbigniew Matuszak |
Abstrakt: |
W badaniu wzięli udział studenci dwóch lat z różnych wydziałów na Akademii Morskiej w Szczecinie. Ich zadaniem było określenie swojego poziomu wiedzy przed przystąpieniem do pisemnego sprawdziany wiedzy i po jego napisaniu. W innej grupie studentów poproszono o określenie ich wiedzy przed przystąpieniem do sprawdzianu (ale w tym wypadku badani znali pytania) i po napisaniu testu. W próbie było od 60 do 120 osób z pierwszego roku studiów pierwszego stopnia i drugiego roku studiów drugiego stopnia. W doniesieniu badawczym określono postulat stosowania oceniania kształtującego, przeciwstawianego często ocenianiu sumującemu. Do zasad oceniania kształtującego zaliczono następujące elementy: informacje dla studenta o tym, czego i po co ma się uczyć; określenie kryteriów oceny; informacje o kontroli ze strony nauczyciela; udzielanie studentom informacji zwrotnej o jakości ich pracy. |
Autorskie słowa kluczowe: |
samoocena, samoocena wiedzy, samoocena umiejętności |
Author's Keywords: |
self-esteem, knowledge self-evaluation, skills self-evaluation |
Deskryptory TESE: |
samoocena, wiedza, student, postawa, kompetencje |
TESE descriptors: |
self-evaluation, knowledge, student, attitude, competence |
Publikacje: |
- Matuszak, A. i Matuszak, Z. (2013). Samoocena wiedzy i umiejętności studentów. W: C. Plewka (red.), Nauka, edukacja, rynek pracy. Przede wszystkim współdziałanie (s. 451-457). Szczecin – Koszalin: Uniwersytet Szczeciński, Politechnika Koszalińska, Wyższa Szkoła Integracji Europejskiej w Szczecinie.
|