Abstrakt: |
Celem badania była ocena autonomicznych zachowań studentów (określanie potrzeb, ustalanie celów, samoocena, uczenie się poza szkołą), uczęszczających na lektoraty z języka angielskiego. Badaniem ankietowym objęto studentów drugiego roku z Wydziału Farmaceutycznego i Oddziału Medycyny Laboratoryjnej (Śląska Akademia Medyczna). Łącznie w badaniu wzięło udział 158 studentów (141 kobiet – 89,2%; 17 mężczyzn – 10,8%). Wyniki ankiety, która badała m.in. takie kwestie jak: motywację, cele, funkcję, samoocenę braków językowych, preferowane metody i techniki nauki, pokazały, że 67% respondentów oceniło lektorat z języka angielskiego w kategoriach przeważnie ciekawy. Prawie 69% respondentów przyznało, że zajęcia te umożliwiają naukę terminologii fachowej, związanej z kierunkiem studiów przez nich obranych. Ponad 72% badanych odpowiedziało, że nie mieli możliwości wpływu na dobór i kolejność realizowanego materiału na wspomnianych zajęciach. Niemal 83% korzystało z dokształcania się w zakresie języka obcego podczas innych form nauki (poza zajęciami na lektoracie). Co drugi ankietowany potrafił wskazać na obszary trudności wynikających z nauki języka angielskiego na lektoracie (57% potrafiło częściowo ocenić swój poziom znajomości języka angielskiego). |