BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Autonomia w integracyjnym nauczaniu specjalistycznego języka angielskiego na lektoratach
Instytucja:
Data: marzec 2004
Badacz: Anna W. Kierczak, Beata Lipińska, Agata Sitko
Abstrakt:

Celem badania była ocena autonomicznych zachowań studentów (określanie potrzeb, ustalanie celów, samoocena, uczenie się poza szkołą), uczęszczających na lektoraty z języka angielskiego. Badaniem ankietowym objęto studentów drugiego roku z Wydziału Farmaceutycznego i Oddziału Medycyny Laboratoryjnej (Śląska Akademia Medyczna). Łącznie w badaniu wzięło udział 158 studentów (141 kobiet – 89,2%; 17 mężczyzn – 10,8%). Wyniki ankiety, która badała m.in. takie kwestie jak: motywację, cele, funkcję, samoocenę braków językowych, preferowane metody i techniki nauki, pokazały, że 67% respondentów oceniło lektorat z języka angielskiego w kategoriach przeważnie ciekawy. Prawie 69% respondentów przyznało, że zajęcia te umożliwiają naukę terminologii fachowej, związanej z kierunkiem studiów przez nich obranych. Ponad 72% badanych odpowiedziało, że nie mieli możliwości wpływu na dobór i kolejność realizowanego materiału na wspomnianych zajęciach. Niemal 83% korzystało z dokształcania się w zakresie języka obcego podczas innych form nauki (poza zajęciami na lektoracie). Co drugi ankietowany potrafił wskazać na obszary trudności wynikających z nauki języka angielskiego na lektoracie (57% potrafiło częściowo ocenić swój poziom znajomości języka angielskiego).

Deskryptory TESE: angielski, język nauczania, student, postawa, ankieta
TESE descriptors: English, teaching language, student, attitude, questionnaire
Publikacje:
  • Kierczak, A.W., Lipińska, B. i Sitko, A. (2004). Autonomia w integracyjnym nauczaniu specjalistycznego języka angielskiego na lektoratach. Neofilolog, 24, 41-47.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"