BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Badania nad jakością kształcenia w Szkole Głównej Handlowej spostrzeganego i ocenianego przez studentów studiów niestacjonarnych
Instytucja:
Data: 2007
Badacz: Stefan Doroszewicz
Abstrakt:

W badaniu poświęconym jakości kształcenia w Szkole Głównej Handlowej wzięło udział łącznie 137 studentów magisterskich studiów niestacjonarnych. Do zebrania materiału badawczego wykorzystano wystandaryzowany kwestionariusz. Na podstawie wyników badania zauważono istnienie dwóch frakcji respondentów różnie oceniających jakość kształcenia na uczelni. Ponieważ na podstawie wyników badania nie udało się potwierdzić, jakiego rodzaju właściwości charakteryzują daną zbiorowość, badania powtórzono w 2008 roku z wykorzystaniem kwestionariusza ze zmiennymi grupującymi i ich kategoriami. Na podstawie wyników drugiego pomiaru stwierdzono względnie mocną stronę magisterskich studiów niestacjonarnych na SGH: Zdolność uczelni do zapewnienia wykładowców przekazujących aktualną wiedzę w sposób profesjonalny. Za słabe strony kształcenia na badanej uczelni studenci uznawali: Zdolność uczelni do zapewnienia jej studentom kontaktu merytorycznego z wykładowcami w dogodnym czasie oraz Zdolność uczelni do kształcenia umiejętności praktycznych, wspierających rozwój zawodowy. Potwierdzono wpływ dwóch zmiennych na opinie studentów: miejsca zamieszkania oraz przyczyny wybory studiów. Okazało się bowiem, że studenci z Warszawy krytyczniej oceniali kompleksową jakość kształcenia na SGH niż ich koledzy spoza Warszawy. Ponadto lepiej nastawieni wobec jakości kształcenia byli studenci, którzy wybrali uczelnię ze względu na program nauczania i prestiż SGH.

Deskryptory TESE: krytycyzm, jakość kształcenia, jakość nauczania, postawa, ocenianie, ocena uczących się
TESE descriptors: critical sense, quality of education, teaching quality, attitude, marking, evaluation of students
Publikacje:
  • Doroszewicz, S. (2009). Badania nad jakością kształcenia w Szkole Głównej Handlowej spostrzeganego i ocenianego przez studentów studiów niestacjonarnych. W: B. Sitarska, K. Jankowski i R. Droba (red.), Wiedza, umiejętności, postawy a jakość kształcenia w szkole wyższej (s. 17-28). Siedlce: Wydawnictwo Akademii Podlaskiej.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"