BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Nauka poprawności językowej na kierunkach neofilologicznych na poziomie licencjackim a strategie uczenia się
Instytucja:
Data: [2002]
Badacz: Iwona Stasikowska
Abstrakt:

Przedmiotem badań był wpływ strategii uczenia się języka obcego na osiągane rezultaty, w szczególności w aspekcie dbałości o poprawność językową wypowiedzi. W badaniach wzięli udział słuchacze nauczycielskich kolegiów języków obcych w Gliwicach (drugi rok; sekcja francuska). Do realizacji celu badań wykorzystano ankietę. Miała ona za zadanie pokazać częstotliwość stosowania takich strategii (według klasyfikacji O’Malley i Chamot) jak: metakognitywne (część A), kognitywne (część B), społeczno-afektywne (część C). Wyniki badań wskazały, że wszystkie trzy strategie są często bądź bardzo często stosowane (47,35%-47,5%). Ponadto doniesienie pokazało, że wśród zachowań skoncentrowanych na poprawność językową w każdej ze strategii najczęściej były wymieniane: w ramach strategii metakognitywnych – korygowanie własnych błędów, czytanie francuskich tekstów itd.; w ramach strategii kognitywnych – notowanie nowych, trudnych słów, powtarzanie informacji z odbytych lekcji, unikanie dosłownych tłumaczeń; w ramach strategii społeczno-afektywnych: korygowanie błędów (podczas interakcji z rozmówcami).

Deskryptory TESE: francuski, język nauczania, student, uczenie się, strategia, język
TESE descriptors: French, teaching language, student, learning, policy, language
Publikacje:
  • Stasikowska, I. (2003). Nauka poprawności językowej na kierunkach neofilologicznych na poziomie licencjackim a strategie uczenia się. Neofilolog, 23, 70-78.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"