Abstrakt: |
Główne pytanie badawcze brzmiało: na czym w praktyce polega postęp w zaawansowanym pisaniu. Badanie objęło trzy studiujące osoby (dwie kobiety i mężczyznę), które były uczestnikami kursu pisania trwającego przez rok w wymiarze 60 godzin. Badani byli studentami drugiego roku anglistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Specyfika kursu polegała na kompilacji sześciu zadań w języku obcym oraz jednym zadaniu w języku ojczystym. Zadania od drugiego do siódmego były porównywalne pod względem typologii tekstu (tekst argumentacyjny), jego długości (300 słów), odbiorcy (czasopismo). Wśród zadań były takie, które polegały na analizie, selekcji, interpretacji danych oraz na wyrażeniu własnej opinii na kontrowersyjny temat. Podczas analizy prac studenckich zwrócono uwagę na kilka elementów oceny: treść (40%), organizacja (30%), język (30%). Doniesienie pokazało opis rozwoju pisania u trzech studentów w trakcie trwania kursu. Wyniki potwierdziły m.in., że studenci na poziomie zaawansowanym popełniają podstawowe błędy z zakresu gramatyki, interpunkcji oraz ortografii. |