BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Nauczyciel – autobiografia pokolenia. Studia pedeutologiczne i pamiętnikoznawcze
Data: 2002
Badacz: Wanda Dróżka
Abstrakt:

Publikacja  jest zwieńczeniem dotychczasowych dokonań badawczych autorki. Praca ma charakter monograficzny, zawiera studia teoretyczno-metodologiczne oraz analizy empiryczne, dotyczące problematyki pedeutologicznej i oświatowej. Szczególnej refleksji poddano rolę i pozycję społeczną nauczyciela na tle zmian społecznych oraz szerszych uwarunkowań cywilizacyjnych, kulturowych, a także kwestie osobowości, tożsamości, kwalifikacji zawodowych, kształcenia i doskonalenia nauczycieli. W prowadzonych analizach i studiach autorka stosuje podejście jakościowe wobec autobiografii nauczycielskiej, metodę autobiograficzną oraz koncepcję pokolenia i cyklu życia. Omówiono także kategorię pedagogiki humanistycznej w kontekście pracy nauczyciela oraz wskazano na rangę kształcenia aksjologicznego.

Deskryptory TESE: nauczyciel, kwalifikacje pedagogiczne, jakość kształcenia, standardy kształcenia, zawód nauczyciela
TESE descriptors: teacher, teaching qualification, quality of education, learning standard, teaching profession
Publikacje:
  • Dróżka, W. (2002). Nauczyciel, autobiografia pokolenia. Studia pedeutologiczne i pamiętnikoznawcze. Kielce: Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"