BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Kształcenie gimnazjalne – między postulatami a praktyką edukacyjną
Instytucja:
Data: luty 2002 – maj 2002
Badacz: Dorota Turska
Abstrakt:

Celem badania była odpowiedź na pytanie, jaki jest związek wysokości ocen szkolnych ze: specyfiką funkcjonowania poznawczego uczniów, zarówno w intelektualnym, jak i twórczym wymiarze; treściową i formalną charakterystyką formułowanych celów bieżących; umiejętnością sprawowania kontroli wolicjonalnej, monitorującej przebieg działań własnych. Do zebrania materiału badawczego posłużono się Testem Matryc Ravena oraz Rysunkowym Testem Twórczego Myślenia w polskiej adaptacji Matczak, Jaworowskiej i Stańczak. Wykorzystano także Ankietę celów autorstwa Turskiej oraz Skalę Kontroli Działania Kuhla w polskiej adaptacji Marszał-Wiśniewskiej. Badaniem objęto 153 prymusów gimnazjalnych, którzy uczęszczali do trzeciej klasy. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że zdolności sprzyjające zdobywaniu i wykorzystywaniu wiedzy miały nikły wpływ na wystawiane prymusom stopnie. Zwrócono przede wszystkim uwagę na negatywne powiązania osiągnięć szkolnych z wynikami Testu Twórczego Myślenia.

Deskryptory TESE: gimnazjum, nauczanie, edukacja, praktyka pedagogiczna, uczeń, postępy w nauce, efekt uczenia się, uczenie się, proces uczenia się
TESE descriptors: lower secondary, teaching, education, teaching practice, pupil, study progress, learning outcome, learning, learning process
Publikacje:
  • Turska, D. (2005). Kształcenie gimnazjalne – między postulatami a praktyką edukacyjną. Psychologia Rozwojowa, 1, 51-57.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"