Obserwuj
Tytuł badania: |
Proces wdrażania egzaminu maturalnego w opinii maturzystów liceów technicznych – rocznik 2003 |
Instytucja: |
|
Data: |
2001 – 2002 |
Badacz: |
Izabella Kust |
Abstrakt: |
Celem badań była m.in. analiza procesu zmian w sposobie przeprowadzania matury, ze szczególnym uwzględnieniem liceów technicznych, działających w zespołach szkół. Przedmiotem badań były potrzeby i oczekiwania licealistów (szkoły o profilu technicznym) wobec przygotowania do egzaminu maturalnego. W badaniach wzięli udział uczniowie klas czwartych z 58 szkół z województwa mazowieckiego. Łącznie przebadano 272 uczniów (94 dziewczęta, 178 chłopców). Badania zweryfikowały opinie uczniów na temat mocnych stron dotychczasowego egzaminu maturalnego – do najczęstszych odpowiedzi można zaliczyć: dotychczasową sprawdzoną formę – 81 odpowiedzi, małą liczbę egzaminów – 47 odpowiedzi. Biorąc pod uwagę słabe strony dotychczasowej matury – uczniowie najczęściej nie wskazywali żadnej odpowiedzi (87 wskazań) bądź stwierdzali, że nie widzą słabych stron (68 wskazań). Wyniki badań pokazały także opinie maturzystów o maturze pomostowej (mocną stroną jest np. możliwość zdawania z oceną niedostateczną z matury pisemnej; słabą stroną jest brak zdania i wiadomości na temat tej matury) i o nowej maturze (mocną stroną są studia bez egzaminu – 52 wskazania; słabą stroną jest duża liczba przedmiotów/egzaminów – 66 wskazań). |
Deskryptory TESE: |
szkoła średnia, egzamin, uczeń, postawa, szkolnictwo średnie |
TESE descriptors: |
secondary school, examination, pupil, attitude, secondary education |
Publikacje: |
- Kust, I. (2004-2005). Proces wdrażania egzaminu maturalnego w opinii maturzystów liceów technicznych – rocznik 2003. Neodidagmata, 27/28, 79-94.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.