BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Proces wdrażania egzaminu maturalnego w opinii maturzystów liceów technicznych – rocznik 2003
Instytucja:
Data: 2001 – 2002
Badacz: Izabella Kust
Abstrakt:

Celem badań była m.in. analiza procesu zmian w sposobie przeprowadzania matury, ze szczególnym uwzględnieniem liceów technicznych, działających w zespołach szkół. Przedmiotem badań były potrzeby i oczekiwania licealistów (szkoły o profilu technicznym) wobec przygotowania do egzaminu maturalnego. W badaniach wzięli udział uczniowie klas czwartych z 58 szkół z województwa mazowieckiego. Łącznie przebadano 272 uczniów (94 dziewczęta, 178 chłopców). Badania zweryfikowały opinie uczniów na temat mocnych stron dotychczasowego egzaminu maturalnego – do najczęstszych odpowiedzi można zaliczyć: dotychczasową sprawdzoną formę – 81 odpowiedzi, małą liczbę egzaminów – 47 odpowiedzi. Biorąc pod uwagę słabe strony dotychczasowej matury – uczniowie najczęściej nie wskazywali żadnej odpowiedzi (87 wskazań) bądź stwierdzali, że nie widzą słabych stron (68 wskazań). Wyniki badań pokazały także opinie maturzystów o maturze pomostowej (mocną stroną jest np. możliwość zdawania z oceną niedostateczną z matury pisemnej; słabą stroną jest brak zdania i wiadomości na temat tej matury) i o nowej maturze (mocną stroną są studia bez egzaminu – 52 wskazania; słabą stroną jest duża liczba przedmiotów/egzaminów – 66 wskazań).

Deskryptory TESE: szkoła średnia, egzamin, uczeń, postawa, szkolnictwo średnie
TESE descriptors: secondary school, examination, pupil, attitude, secondary education
Publikacje:
  • Kust, I. (2004-2005). Proces wdrażania egzaminu maturalnego w opinii maturzystów liceów technicznych – rocznik 2003. Neodidagmata, 27/28, 79-94.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"