BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Efektywność elementarnej edukacji matematycznej wspomaganej komputerowo w pracy korekcyjno-wychowawczej
Instytucja:
Data: wrzesień 1999 – czerwiec 2000
Badacz: Żanetta Kaczmarek
Abstrakt:

Celem nadrzędnym eksperymentu pedagogicznego było zbadanie wpływu nauczania wspomaganego komputerowo na eliminowanie trudności u dzieci od siedmiu do dziesięciu lat w zakresie edukacji matematycznej odbywającej się w formie zajęć korekcyjno-wyrównawczych oraz zbadanie wpływu zastosowania nauczania wspomaganego komputerowo podczas zajęć korekcyjno-wyrównawczych na postawy edukacyjne dzieci od siedmiu do dziesięciu lat w zakresie przezwyciężania trudności edukacyjnych. W badaniu jakościowym wzięły udział dzieci z podanego powyżej przedziału wiekowego, które miały trudności w przyswojeniu treści z zakresu matematyki na poziomie elementarnym. W badaniu wykorzystano sprawdzające testy kompetencyjne oraz diagnostyczne testy „mocy”. Zastosowano technikę dwóch grup równoległych – kontrolnej i eksperymentalnej (pomiar początkowy, końcowy i trzy pomiary środkowe). W badaniu wzięły udział 24 osoby (po 12 osób w każdej z grup). Wyniki potwierdziły hipotezę, że zastosowanie nauczania wspomaganego komputerowo (TIK) w procedurach korekcyjno-wyrównawczych wpływa na wzrost aktywności edukacyjnej podmiotów (biorąc pod uwagę taksonomię Niemierki, należy stwierdzić znaczny przyrost kompetencji matematycznych na każdym z poziomów w grupie eksperymentalnej).

Deskryptory TESE: matematyka, technologia informacyjno-komunikacyjna, komputer, trudności w nauce, umiejętności podstawowe, nauczanie wspomagane komputerem
TESE descriptors: mathematics, ICT, computer, learning difficulty, basic skills, computer-assisted learning
Publikacje:
  • Kaczmarek, Ż. (2003). Efektywność elementarnej edukacji matematycznej wspomaganej komputerowo w pracy korekcyjno-wychowawczej. Neodidagmata, 25/26, 125-135.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"