Abstrakt: |
W badaniu wzięło udział 130 uczniów klas szóstych ze szkoły podstawowej w Stalowej Woli. Do zebrania materiału badawczego wykorzystano kwestionariusz ankiety. Do analizy zakwalifikowano 111 kwestionariuszy. Do największych przeszkód w korzystaniu z rekreacji ruchowej zaliczono brak chęci (34 dziewczęta, 22 chłopców), brak czasu (odpowiednio: 17 i ośmiu), inne czynności, którym oddają się rówieśnicy (pięć i dziewięciu), zły plan lekcji (cztery i ośmiu). 62% uczniów uczęszczało na zajęcia z wychowania fizycznego. Swój wolny czas na oglądanie telewizji przeznaczało 21% respondentów, 12% uczęszczało na zajęcia sportowe, 23% na zajęcia z rówieśnikami, 10% na inne formy aktywności sportowej, a pozostała młodzież – na korzystanie z komputerów (TIK). 46% uczestników badania twierdziło, że nie znają konsekwencji braku aktywności ruchowej, 30% znało takie konsekwencje, a 24% miało zbyt małą wiedzę na ten temat. 42% badanych uważało, że znają korzyści podejmowania regularnej aktywności ruchowej. |