BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Pozytywno-negatywna asymetria emocjonalna na różnych poziomach adaptacji społecznej
Instytucja:
Data: [1998]
Badacz: Aleksander A. Gorbatkow
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w celu weryfikacji hipotezy, że wzrost poziomu adaptacji społecznej w granicach modalnej strefy funkcjonowania (MSF) powinien powodować wzrastającą dynamikę w kierunku zwiększenia stopnia negatywności asymetrii emocjonalnej. Do zebrania materiału badawczego posłużono się polską wersją Skali Poczucia Beznadziejności A. Becka. Badaniem objęto adolescentów z domu dziecka (DD) oraz ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci z Zaburzeniami w Zachowaniu (DZZ) (N = 146), uczniów kilku szkół podstawowych z klas VI-VIII (SP) (N = 599), uczniów LO (N = 89), a także studentów pierwszego roku Akademii Świętokrzyskiej z różnych kierunków (N = 474). W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że w zakresie wartościowania większość respondentów charakteryzowała asymetria negatywna cechująca się bardziej stromym gradientem wartościowania negatywnego niż gradient wartościowania pozytywnego. Jednocześnie na podstawie zgromadzonego materiału zaobserwowano w niektórych przypadkach brak asymetrii wartościującej, czy nawet przesunięcia w kierunku asymetrii pozytywnej.

Deskryptory TESE: zachowania, zachowania społeczne, postawa, społeczeństwo, młodzież, student
TESE descriptors: behaviour, social behaviour, attitude, society, youth, student
Publikacje:
  • Gorbatkow, A.A. (2004). Pozytywno-negatywna asymetria emocjonalna na różnych poziomach adaptacji społecznej. Psychologia Rozwojowa, 1, 35-43.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"