BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Pozytywne i negatywne aspekty studiów doktoranckich – perspektywa doktorantów uczelni ekonomicznej
Instytucja:
Data: [2013]
Badacz: Patrycja Klimas
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w celu określenia – z perspektywy doktorantów – mocnych i słabych stron ich studiów trzeciego stopnia na uczelni. Posłużono się metodami jakościowymi z wykorzystaniem uproszczonej metody SWOT. Analizie poddano opinie 71 respondentów, którzy stanowili 45% wszystkich doktorantów na badanej uczelni ekonomicznej. W analizie wzięto pod uwagę również 4 kwestionariusze byłych doktorantów. W badanej próbie było 57% kobiet; 70% stanowili studenci stacjonarnych studiów doktoranckich. Za najmocniejsze strony studiów respondenci uznali studium doktoranckie jako takie (30% mocnych stron) i organizację studiów doktoranckich (30%). 31 osób stwierdziło, że obsługa sekretariatu studium doktoranckiego jest kompleksowa i profesjonalna. 13 badanych uważało za mocną stronę studiów płynny i szybki przekaz informacji naukowych i organizacyjnych, dotyczących krajowych i zagranicznych konferencji naukowych, także możliwość uczestnictwa w projektach badawczych. 14% badanych wskazywało na mocne strony programu kształcenia, w tym 12 podkreślało znaczenie dużej liczby przedmiotów, która stwarza możliwość rozwoju intelektualnego. Jednocześnie to programu kształcenia dotyczyły najsurowsze oceny doktorantów. 25 badanych twierdziło, że jest zbyt dużo przedmiotów niezwiązanych z ich pracą doktorską; 11 osób zauważyło, że egzaminy i zaliczenia są pracochłonne i oderwane od obszaru naukowego oraz tematu pracy doktorskiej. 38% negatywnych opinii dotyczyło przebiegu studiów doktoranckich, w tym: organizacji zajęć w środku tygodnia, wysokiego czesnego, dużej liczby egzaminów oraz przedmiotów.

Deskryptory TESE: jakość kształcenia, treści kształcenia, jakość nauczania, studia doktoranckie, postawa
TESE descriptors: quality of education, content of learning, teaching quality, doctoral studies, attitude
Publikacje:
  • Klimas, P. (2014). Pozytywne i negatywne aspekty studiów doktoranckich – perspektywa doktorantów uczelni ekonomicznej. e-mentor, 2. Pobrane z http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/54/id/1089
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"