BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Ekstensywne czy intensywne nauczanie specjalistycznego języka angielskiego w akademii medycznej
Instytucja:
Data: marzec 2000
Badacz: Anna W. Kierczak, Longina Świątkowska
Abstrakt:

Celem badań była m.in. weryfikacja zależności między wpływem długości nauki na stopień znajomości specjalistycznego języka angielskiego. Badania przeprowadzono wśród 149 absolwentów różnych kierunków studiów Śląskiej Akademii Medycznej. Wszyscy dyplomanci legitymowali się znajomością wymienionego wyżej języka obcego. Badania zrealizowano z wykorzystaniem testu językowego sprawdzającego stopień znajomości specjalistycznego języka obcego. Wyniki badań otrzymano poprzez zastosowanie metody analizy statystycznej. Wniosek z badań potwierdził hipotezę i brzmiał: im dłużej absolwenci poszczególnych wydziałów ŚAM uczyli się języka angielskiego, tym lepsze osiągali wyniki z testu językowego. W doniesieniu znajdują się też informacje na temat zależności między motywacją do nauki języka obcego specjalistycznego a latami studiów respondentów – im starszy rocznik studentów, tym zwiększała się motywacja do nauki oraz świadomość potrzeby znajomości języka angielskiego.

 

Deskryptory TESE: absolwent, angielski, nauczanie, język nauczania, analiza statystyczna
TESE descriptors: school leaver, English, teaching, teaching language, statistical analysis
Publikacje:
  • Kierczak, A.W. (2002). Ekstensywne czy intensywne nauczanie specjalistycznego języka angielskiego w akademii medycznej. Linguodidactica, VI, 161-172.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"