Tytuł badania: |
Ekstensywne czy intensywne nauczanie specjalistycznego języka angielskiego w akademii medycznej |
Instytucja: |
|
Data: |
marzec 2000 |
Badacz: |
Anna W. Kierczak, Longina Świątkowska |
Abstrakt: |
Celem badań była m.in. weryfikacja zależności między wpływem długości nauki na stopień znajomości specjalistycznego języka angielskiego. Badania przeprowadzono wśród 149 absolwentów różnych kierunków studiów Śląskiej Akademii Medycznej. Wszyscy dyplomanci legitymowali się znajomością wymienionego wyżej języka obcego. Badania zrealizowano z wykorzystaniem testu językowego sprawdzającego stopień znajomości specjalistycznego języka obcego. Wyniki badań otrzymano poprzez zastosowanie metody analizy statystycznej. Wniosek z badań potwierdził hipotezę i brzmiał: im dłużej absolwenci poszczególnych wydziałów ŚAM uczyli się języka angielskiego, tym lepsze osiągali wyniki z testu językowego. W doniesieniu znajdują się też informacje na temat zależności między motywacją do nauki języka obcego specjalistycznego a latami studiów respondentów – im starszy rocznik studentów, tym zwiększała się motywacja do nauki oraz świadomość potrzeby znajomości języka angielskiego.
|
Deskryptory TESE: |
absolwent, angielski, nauczanie, język nauczania, analiza statystyczna |
TESE descriptors: |
school leaver, English, teaching, teaching language, statistical analysis |
Publikacje: |
- Kierczak, A.W. (2002). Ekstensywne czy intensywne nauczanie specjalistycznego języka angielskiego w akademii medycznej. Linguodidactica, VI, 161-172.
|