BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Tożsamość w kontekście transformacji
Instytucja:
Data: styczeń 2013 – marzec 2013
Badacz: Magdalena Cuprjak
Abstrakt:

Celem badania była odpowiedź na pytanie: Jaki status tożsamości dominuje wśród studentek i studentów w obecnym czasie transformacji? Badaniem objęto 178 studentów (w tym 120 osób studiowało pedagogikę, a 58 – fizykę). Średnia wieku respondentów wynosiła 20,35 roku. Wszyscy badani studiowali w trybie stacjonarnym. Kryterium doboru próby stanowił kierunek studiów. Badanie miało charakter quasi-eksperymetnalny. Do zebrania materiału posłużono się testowaniem, wykorzystując autorski test do badania statusu tożsamości TST. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono dominację statusu tożsamości lustrzanej (38,8%). W dalszej kolejności wśród respondentów występował status tożsamości odroczonej (36,8%), dojrzałej (31,4%) oraz dyfuzyjnej (30,2%). Odnotowano również związek między kierunkiem studiów a statusem tożsamości ankietowanych. Okazało się, że studentów fizyki cechowała większa tendencja do prezentowania statusu tożsamości dyfuzyjnej. Natomiast osoby studiujące pedagogikę zgodnie ze zgromadzonym materiałem miały większe niż studenci fizyki skłonności do prezentowania tożsamości odroczonej.

Author's Keywords: identity status, social context, transformation context
Deskryptory TESE: student, osobowość, postawa, zachowania, zachowania społeczne, społeczeństwo
TESE descriptors: student, personality, attitude, behaviour, social behaviour, society
Publikacje:
  • Cuprjak, M. (2013). Tożsamość w kontekście transformacji. Raport z badań. Przegląd Badań Edukacyjnych, 2(17), 211-225.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"