Tytuł badania: |
Zajęcia komputerowe w edukacji wczesnoszkolnej – badania wstępne nad celowością wprowadzenia przedmiotu przez reformę programową |
Instytucja: |
|
Data: |
[2012] |
Badacz: |
Konrad Gauda |
Abstrakt: |
Badanie przeprowadzono w celu analizy wpływu wprowadzenia przedmiotu zajęcia komputerowe na poziom wiedzy informatycznej uczniów na I etapie kształcenia. Próba liczyła 54 uczniów uczęszczających do dwóch klas drugich oraz dwóch klas trzecich szkoły podstawowej. Do zebrania materiału badawczego posłużono się eksperymentem pedagogicznym, testem osiągnięć szkolnych oraz testem statystycznym Chi-kwadrat. Respondentów podzielono na dwie grupy: eksperymentalną, czyli uczniów drugiej klasy, realizujących program nauczania z uwzględnieniem zajęć komputerowych, oraz kontrolną, czyli uczniów trzeciej klasy, którzy realizowali poprzednią podstawą programową. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że uczestnictwo w zajęciach komputerowych wpłynęło na zwiększenie poziomu wiedzy informatycznej uczniów (ustalono istnienie zależności między liczbą poprawnych odpowiedzi badanych w teście a wprowadzeniem do podstawy programowej zajęć komputerowych). |
Autorskie słowa kluczowe: |
edukacja wczesnoszkolna, komputer, zajęcia komputerowe |
Author's Keywords: |
early primary education, computer, computer classes |
Deskryptory TESE: |
zajęcia szkolne, reforma programu nauczania, program nauczania, komputer, informatyka, technologia informacyjno-komunikacyjna, użytkowanie komputerów, edukacja, szkolnictwo podstawowe, szkoła podstawowa, kształcenie na poziomie elementarnym |
TESE descriptors: |
school activities, curriculum reform, curriculum, computer, computer science, ICT, computer usage, education, primary education, primary school, basic education |
Publikacje: |
- Gauda, K. (2013). Zajęcia komputerowe w edukacji wczesnoszkolnej – badania wstępne nad celowością wprowadzenia przedmiotu przez reformę programową. Problemy Wczesnej Edukacji, 4(23), 51-59.
|