Abstrakt: |
Celem badania było zebranie opinii uczniów szkół niepaństwowych o ich szkole, klasach oraz nauczycielach. Sondaż przeprowadzono wśród uczniów klas pierwszych w liceach niepaństwowych w województwie stołecznym. 316 uczniów z 17 liceów (dobranych losowo) wypełniło kwestionariusz, w tym 157 chłopców i 159 dziewcząt. Badaniem objęto ponad 40% wszystkich uczniów klas pierwszych liceów społecznych (ok. 740 osób). Zanim przystąpiono do badań, zebrano podstawowe informacje o środowisku rodzinnym uczniów. Dla 64,9% badanych wybór szkoły społecznej był najlepszym z możliwych; tyle samo osób lubiło także swoją szkołę. 0,3% uczniów stwierdziło, że inna szkoła byłaby lepsza. 0,9% badanych nie lubiło swojej szkoły. Większość uczniów lubiła swoją klasę (78,3% chłopców oraz 81,7% dziewcząt). 48,4% badanych wskazało umiejętność przekazywania wiedzy jako niezbędną cechę dobrego nauczyciela. Na pozytywną ocenę szkoły w oczach uczniów wpływają: dobra atmosfera, prawidłowe stosunki nauczyciele – uczniowie, koleżeńskie kontakty w klasie oraz sprawne funkcjonowanie szkoły.
|