BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Rola krakowskiego środowiska akademickiego w rozwoju nauki w Polsce
Instytucja:
Data: 2000
Badacz: Franciszek Ziejka
Abstrakt:

Doniesienie przedstawia zestawienia statystyczne dotyczące roli, jaką odgrywa w rozwoju nauki środowisko akademickie w Krakowie. W przeglądzie danych można znaleźć informacje np. o wszystkich uczelniach krakowskich oraz o kadrach (liczbie osób). Dla przykładu: na Politechnice Krakowskiej zatrudnionych jest 1146 pracowników naukowo-dydaktycznych, w tym 96 profesorów tytularnych. Na Uniwersytecie Jagiellońskim zatrudniano trzy razy więcej osób (stan na 31 grudnia 2000 roku) – 3176 pracowników naukowo-dydaktycznych, w tym 426 profesorów tytularnych. Na studiach dziennych na wszystkich krakowskich uczelniach kształciły się ogółem 69 024 osoby. Co czwarty student kształcił się na Uniwersytecie Jagiellońskim (25,7%). Doniesienie ilustruje także m.in.: rozkład kategorii nauczycieli akademickich (w Polsce odsetek doktorów sięgał 36%, w Krakowie – 46%).

Deskryptory TESE: studia doktoranckie, studia wyższe, studia wyższe pierwszego stopnia, analiza statystyczna, Polska, nauczanie
TESE descriptors: doctoral studies, higher education course, bachelor degree studies, statistical analysis, Poland, teaching
Publikacje:
  • Ziejka, F. (2001). Rola krakowskiego środowiska akademickiego w rozwoju nauki w Polsce. Nauka, 3, 17-34.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"