BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wiedza o życiu seksualnym młodzieży z uszkodzonym narządem słuchu
Data: [2002]
Badacz: Aleksandra Fronczek
Abstrakt:

Celem badania była odpowiedź na następujące pytanie: Jaki jest stan wiedzy o życiu seksualnym człowieka młodzieży z uszkodzonym narządem słuchu i czym jest uwarunkowany? Do zebrania materiału badawczego posłużono się techniką ankiety. W badaniu uczestniczyli uczniowie z wadą słuchu ze wszystkich klas gimnazjalnych z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży Słabosłyszącej i Niesłyszącej w Bydgoszczy. Łącznie przebadano 60 osób (w tym 29 dziewcząt oraz 31 chłopców) w wieku od 13 do 16 lat. 45% respondentów oceniło swój poziom wiadomości na temat seksualnej sfery jako dobry. Jednocześnie odnotowano, że zdecydowany niedosyt informacji przejawiało 25,9% chłopców. Wśród najczęściej wskazywanych źródeł wiedzy znaleźli się rówieśnicy (63%) oraz telewizja (43%). W dalszej kolejności badani wymieniali zajęcia szkolne (27%) oraz rodziców (23%). Wykazano również, że najbardziej znanymi środkami zapobiegania ciąży we wszystkich klasach były prezerwatywa (53%) oraz tabletki antykoncepcyjne (48%). Zgodnie ze zgromadzonym materiałem w opinii 52% osób rozpoczęcie życia seksualnego powinno nastąpić po ślubie, 38% uczniów odpowiedziało, że przed ślubem z ukochaną osobą, a 10% wskazało, że przed ślubem, nawet bez zaangażowania uczuciowego.

Deskryptory TESE: młodzież, upośledzenie słuchu, osoby niepełnosprawne, postawa, wychowanie seksualne, wiedza
TESE descriptors: youth, hearing impairment, people with disabilities, attitude, sex education, knowledge
Publikacje:
  • Fronczek, A. (2004). Wiedza o życiu seksualnym młodzieży z uszkodzonym narządem słuchu – badania własne. W: M. Kościelska, B. Aouil (red.), Człowiek niepełnosprawny: rodzina i praca (s. 177-191). Bydgoszcz: Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"