Obserwuj
Tytuł badania: |
Parent's Perceptions of Their Child's Knowledge of Sexual Abuse Prevention Concepts |
Typ badania: |
międzynarodowe |
Instytucja: |
|
Data: |
[1992] |
Badacz: |
Leslie M. Tutty |
Abstrakt: |
Przedmiotem badań była weryfikacja wiedzy rodziców na temat wykorzystywania seksualnego dzieci. Badaniami objęto 284 rodziców oraz dzieci ze szkoły podstawowej. Badania składały się z dwóch części. W pierwszej fazie zapytano rodziców, czy dostarczono im materiały szkoleniowe, a także czy przeprowadzali oni ze swoimi dziećmi rozmowę na temat nadużyć seksualnych. Pięć miesięcy później (na drugim etapie badań) rodzice (201 osób) wypełnili test sprawdzający ich wiedzę na temat wykorzystywania seksualnego najmłodszych. Uczniów przebadano po zakończeniu pięciomiesięcznego cyklu programowego, dotyczącego przeciwdziałania wszelkim nadużyciom na tle seksualnym. Wiedzę dzieci także poddano weryfikacji za pomocą kwestionariusza badającego ich wiedzę o nadużyciach (C.K.A.Q.). Wyniki analiz danych potwierdziły, że rodzice zawyżają swój poziom wiedzy na tematy sprawdzane w badaniach. Wykazano zależność: im rodzice byli wyposażeni w większą ilość wiedzy dotyczącą badanej problematyki, tym zwiększało się prawdopodobieństwo oszacowania przez nich wyników kwestionariuszowych ich dzieci. |
Deskryptory TESE: |
szkoła podstawowa, rodzice, wiedza, krzywdzenie dzieci, płeć |
TESE descriptors: |
primary school, parents, knowledge, child abuse, gender |
Publikacje: |
- Tutty, L.M. (1993). Parent's Perceptions of Their Child's Knowledge of Sexual Abuse Prevention Concepts. Journal of Child Sexual Abuse, 2, 84-104.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.