BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Parent's Perceptions of Their Child's Knowledge of Sexual Abuse Prevention Concepts
Typ badania: międzynarodowe
Instytucja:
Data: [1992]
Badacz: Leslie M. Tutty
Abstrakt:

Przedmiotem badań była weryfikacja wiedzy rodziców na temat wykorzystywania seksualnego dzieci. Badaniami objęto 284 rodziców oraz dzieci ze szkoły podstawowej. Badania składały się z dwóch części. W pierwszej fazie zapytano rodziców, czy dostarczono im materiały szkoleniowe, a także czy przeprowadzali oni ze swoimi dziećmi rozmowę na temat nadużyć seksualnych. Pięć miesięcy później (na drugim etapie badań) rodzice (201 osób) wypełnili test sprawdzający ich wiedzę na temat wykorzystywania seksualnego najmłodszych. Uczniów przebadano po zakończeniu pięciomiesięcznego cyklu programowego, dotyczącego przeciwdziałania wszelkim nadużyciom na tle seksualnym. Wiedzę dzieci także poddano weryfikacji za pomocą kwestionariusza badającego ich wiedzę o nadużyciach (C.K.A.Q.). Wyniki analiz danych potwierdziły, że rodzice zawyżają swój poziom wiedzy na tematy sprawdzane w badaniach. Wykazano zależność: im rodzice byli wyposażeni w większą ilość wiedzy dotyczącą badanej problematyki, tym zwiększało się prawdopodobieństwo oszacowania przez nich wyników kwestionariuszowych ich dzieci.

Deskryptory TESE: szkoła podstawowa, rodzice, wiedza, krzywdzenie dzieci, płeć
TESE descriptors: primary school, parents, knowledge, child abuse, gender
Publikacje:
  • Tutty, L.M. (1993). Parent's Perceptions of Their Child's Knowledge of Sexual Abuse Prevention Concepts. Journal of Child Sexual Abuse, 2, 84-104.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"