Obserwuj
Tytuł badania: |
Partycypacja a lokalna polityka oświatowa |
Projekt badawczy: |
- Doskonalenie strategii zarządzania oświatą na poziomie regionalnym i lokalnym
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Instytucja: |
|
Data: |
24 czerwca 2014 – 4 lipca 2014 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem badania był opis procesów włączania mieszkańców wybranych miast, gmin i powiatów we współdecydowanie o kierunkach lokalnej polityki edukacyjnej. Podczas badania zrealizowano (w oparciu o scenariusze) indywidualne wywiady pogłębione IDI (84) z uczestnikami lokalnych systemów edukacji oraz dokonano analizy dostępnych danych z dokumentów jednostek samorządu terytorialnego. Analiza zgromadzonych danych pokazała częstą zawodność procesów partycypacyjnych. Okazało się także, że udział obywateli we współtworzeniu lokalnych polityk publicznych ma ograniczenia, np.: brak czasu, zbyt niskie kwalifikacje. Raport wieńczą rekomendacje z zakresu badanych kwestii. |
Deskryptory TESE: |
polityka, polityka edukacyjna, badania edukacyjne, strategia, środowisko |
TESE descriptors: |
politics, education policy, educational research, policy, environment |
Publikacje: |
- Ośrodek Rozwoju Edukacji. (2014). Partycypacja a lokalna polityka oświatowa – raport z badań terenowych. Pobrane z http://www.ko.poznan.pl/?page=Badania_i_analizy
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.