Obserwuj
Tytuł badania: |
Effects of sex education on young people's sexual behaviour |
Data: |
[1993] |
Badacz: |
Anne Grunseit, Susan Kippax |
Abstrakt: |
Doniesienie przedstawia wyniki analizy baz danych oraz artykułów z czasopism (łącznie: 1050). Analiza dotyczyła edukacji seksualnej. Zgromadzony materiał sięgał połowy lat 70. XX wieku. Analiza danych wykazała, że w większości o edukacji seksualnej traktują doniesienia na podstawie przeprowadzonych badań interwencyjnych czy projektów badawczych o charakterze quasi-eksperymentalnym. Wykluczono podczas analizy danych badania związane z postawami respondentów wobec szeroko pojętej seksualności. Wyniki analiz potwierdziły, że edukacja seksualna nie ma wpływu na zwiększenie aktywności seksualnej wśród osób objętych takim kształceniem. Ponadto okazało się, że edukacja seksualna już od najmłodszych lat wpływa znacząco na opóźnienie rozpoczęcia współżycia seksualnego przez młodzież. Pomaga też w świadomym i efektywnym wykorzystaniu środków antykoncepcyjnych. Okazało się, że wykształcenie także ma wpływ na wiek inicjacji seksualnej młodzieży. |
Deskryptory TESE: |
płeć, płeć męska, płeć żeńska, zachowania, edukacja, młodzież |
TESE descriptors: |
gender, male, female, behaviour, education, youth |
Publikacje: |
- Grunseit, A. i Kippax, S. (1994). Effects of sex education on young people's sexual behaviour. Report commissioned by the Youth and General Public Unit, Office of Intervention and Development and Support, Global Programme on AIDS, World Health Organization. North Ryde, Australia: National Centre for HIV Social Research, Macquarie University, Nd. Pobrane z http://www.popline.org/node/286110
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.