BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Rodzice partnerami psychomotorycznej edukacji w przedszkolu
Data: [2011]
Badacz: Irena Bartusiak, Agata Nowak
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w celu odpowiedzi na następujące pytania: Jakimi przesłankami kierowali się rodzice, wybierając przedszkole dla dziecka? Jakie są ich główne preferencje wychowawcze? Jakie kompetencje powinien posiadać nauczyciel-wychowawca przedszkolny? Badaniem objęto 100 rodziców dzieci uczęszczających do przedszkoli we Wrocławiu. Do zebrania materiału badawczego posłużono się metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem techniki ankiety. Zdaniem respondentów najważniejszym zadaniem przedszkola była opieka (78%), a następnie: integracja społeczna w grupie dziecka (62%), nauka języków obcych (58%), nauka (w tym: doskonalenie grafomotoryki, nauka czytania, liczenia i pisania; 44%), wychowanie dziecka (36%) oraz stymulacja psychomotoryczna (35%). Wykazano, że w zakresie wymagań badanych rodziców wobec nauczyciela przedszkola wymieniano najczęściej doświadczenie i kilkuletni staż pracy, a także specjalistyczne wykształcenie pod względem edukacji przedszkolnej. Wśród kompetencji pedagogicznych ankietowani za najważniejsze uznali kompetencje komunikacyjne oraz metodyczne.

Autorskie słowa kluczowe: wychowanie, rozwój psychomotoryczny, wiek przedszkolny, edukacja przedszkolna
Author's Keywords: education, psychomotor development, early childhood, preschool education
Deskryptory TESE: edukacja przedszkolna, postawa, rodzice, relacja rodzice – szkoła, kompetencje, kwalifikacje pedagogiczne, nauczyciel, opieka nad dzieckiem
TESE descriptors: pre-primary education, attitude, parents, parent-school relation, competence, teaching qualification, teacher, childcare
Publikacje:
  • Nowak, A. i Bartusiak, I. (2013). Rodzice partnerami psychomotorycznej edukacji w przedszkolu. Społeczeństwo i Rodzina, 3, 35-45.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"