Tytuł badania: |
Obraz siebie osób o różnym poziomie postaw twórczych |
Data: |
[2000] |
Badacz: |
Monika Wróblewska |
Abstrakt: |
Badanie przeprowadzono w celu odpowiedzi, czy i jakie różnice występują w obrazie własnego „ja” u osób o różnym poziomie postaw twórczych. Weryfikacji poddano hipotezę o istnieniu zależności między poziomem samooceny a poziomem postawy twórczej (osoby z wysokim poziomem samooceny wykazują wyższy od przeciętnej poziom postawy twórczej). Do zebrania materiału badawczego posłużono się Kwestionariuszem Zachowania KANH oraz skróconą wersją Skali do Badania Obrazu Własnej Osoby (Skala Samooceny T.S.C.S.) W.H. Fittsa. Badaniem objęto 590 studentów pierwszego i piątego roku z trzech Wydziałów Uniwersytetu w Białymstoku: Matematyczno-Przyrodniczego, Humanistycznego oraz Pedagogiki i Psychologii. Finalnie do analizy zakwalifikowano wyniki 571 osób. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że w odniesieniu do wymiarów „ja” studenci należący do typu „twórczego” uzyskali wyższy poziom oceny swoich właściwości (taki jestem), wyższy poziom zadowolenia z siebie i oceny swojego zachowania. Największa różnica w poziomie samooceny studentów w typie „twórczym” i „odtwórczym” dotyczyła poziomu zadowolenia z siebie i oceny swojego zachowania. |
Deskryptory TESE: |
student, kreatywność, postawa, osobowość, zachowania |
TESE descriptors: |
student, creativity, attitude, personality, behaviour |
Publikacje: |
- Wróblewska, M. (2002). Obraz siebie osób o różnym poziomie postaw twórczych. Psychologia Rozwojowa, 2, 83-90.
|