BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Obraz siebie osób o różnym poziomie postaw twórczych
Data: [2000]
Badacz: Monika Wróblewska
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w celu odpowiedzi, czy i jakie różnice występują w obrazie własnego „ja” u osób o różnym poziomie postaw twórczych. Weryfikacji poddano hipotezę o istnieniu zależności między poziomem samooceny a poziomem postawy twórczej (osoby z wysokim poziomem samooceny wykazują wyższy od przeciętnej poziom postawy twórczej). Do zebrania materiału badawczego posłużono się Kwestionariuszem Zachowania KANH oraz skróconą wersją Skali do Badania Obrazu Własnej Osoby (Skala Samooceny T.S.C.S.) W.H. Fittsa. Badaniem objęto 590 studentów pierwszego i piątego roku z trzech Wydziałów Uniwersytetu w Białymstoku: Matematyczno-Przyrodniczego, Humanistycznego oraz Pedagogiki i Psychologii. Finalnie do analizy zakwalifikowano wyniki 571 osób. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że w odniesieniu do wymiarów „ja” studenci należący do typu „twórczego” uzyskali wyższy poziom oceny swoich właściwości (taki jestem), wyższy poziom zadowolenia z siebie i oceny swojego zachowania. Największa różnica w poziomie samooceny studentów w typie „twórczym” i „odtwórczym” dotyczyła poziomu zadowolenia z siebie i oceny swojego zachowania.

Deskryptory TESE: student, kreatywność, postawa, osobowość, zachowania
TESE descriptors: student, creativity, attitude, personality, behaviour
Publikacje:
  • Wróblewska, M. (2002). Obraz siebie osób o różnym poziomie postaw twórczych. Psychologia Rozwojowa, 2, 83-90.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"