BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Obraz siebie oficerów – słuchaczy Akademii Obrony Narodowej w Warszawie
Projekt badawczy:
  • Oficerowie i podchorążowie – osobowość, obraz siebie, postawy wobec alkoholu, wpływ służby na życie rodzinne
pokaż badania
Instytucja:
Data: [1996]
Badacz: Agnieszka Wielgus
Abstrakt:

Przedmiotem badania była struktura obrazu siebie 100 oficerów – słuchaczy pierwszego i drugiego roku studiów podyplomowych w Akademii Obrony Narodowej. Wykorzystano czwartą wersję Testu Przymiotnikowego ACL H.B. Gougha i A.B. Heilbruna (przetłumaczona przez P. Olesia i A. Jurosa). W większości badani uzyskali wyniki przeciętne. Analizie poddano treść realnego i idealnego obrazu siebie; na podstawie analizy istotnych statycznie różnic między treścią realnego i idealnego obrazu siebie scharakteryzowano główne obszary funkcjonowania badanych. Badani chcieli mieć większe zaufanie do siebie, większą odporność na krytykę, niezależność od innych. Chcieli być mniej zahamowani w kontaktach społecznych, lepiej funkcjonować w swoim środowisku. Kosztem, który musieliby ponieść, decydując się na zmianę osobowości, byłyby mniejsza wrażliwość na ludzi, większa konfliktowość i agresywność. Uniezależniając się od otoczenia, badani pogłębiliby sceptyczne nastawienie do innych i nasilenie postawy obronnej. W sferze emocjonalnej zmiana dotyczyłaby większej labilności emocjonalnej oraz agresywności. Badani chcieli być bardziej odpowiedzialni i pracowici. Uważali, że nie są wystarczająco ambitni i zmotywowani do odnoszenia sukcesów. Potrzebowali większego zdecydowania w realizacji swoich celów oraz przedsiębiorczości. Chcieli lepiej radzić sobie w trudnych sytuacjach i unikać niepotrzebnego ryzyka. Oczekiwali, że życie zapewni im więcej niż obecnie przyjemności i rozrywki.

Deskryptory TESE: szkoła wojskowa, samoocena, osobowość, psychologia, dorosły student
TESE descriptors: military school, self-evaluation, personality, psychology, mature student
Publikacje:
  • Wielgus, A. (1996). Obraz siebie oficerów – słuchaczy Akademii Obrony Narodowej w Warszawie. Kultura i Edukacja, 3, 53-63.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"