Obserwuj
Tytuł badania: |
School‐based programmes for preventing child sex abuse may improve knowledge and self‐protective behaviours but also increase anxiety |
Typ badania: |
międzynarodowe |
Data: |
sierpień 2006 |
Badacz: |
T.A. O'Brien, P. Tait, D.M. Wheeler, K.W. Williams, S.R. Woolfenden, K.J. Zwi |
Abstrakt: |
Przedmiotem badań były interwencyjne programy szkolne, mające na celu zmniejszenie zjawiska nadużyć seksualnych. Celem badań była weryfikacja i ocena skuteczności szkolnych programów w tym zakresie. Dodatkowo chciano stwierdzić, czy programy szkolne zwiększają wiedzę na temat wymienionego zjawiska. Podczas realizacji badań korzystano z różnych baz danych. Przeszukiwano je elektronicznie (np. Cochrane Central Register of Controlled Trials; MEDLINE; EMBASE; PsycINFO; CINAHL). Ponadto korzystano ze źródeł socjologicznych (głównie abstrakty) oraz randomizowanych badań klinicznych (RCT). Do badań wykorzystano kwestionariusz oparty na wiedzy. Łącznie dokonano 15 prób pomiarowych wiedzy i zachowań dzieci. Okazało się, że dzięki wdrożeniu programów interwencyjnych znacznie podniósł się poziom wiedzy badanych w zakresie wiedzy i autoochrony przed nadużyciami seksualnymi. Dodatkowo wyniki badań pokazały, że u badanych wzrósł wskaźnik poziomu lęku i obaw. |
Deskryptory TESE: |
badania naukowe, uczeń, postawa, wiedza, płeć, wychowanie seksualne |
TESE descriptors: |
research, pupil, attitude, knowledge, gender, sex education |
Publikacje: |
- Zwi, K.J., Woolfenden, S.R., Wheeler, D.M., O'Brien, T.A., Tait, P. i Williams, K.W. (2007). School-based education programmes for the prevention of child sexual abuse. Cochrane Database of Systematic Reviews, 3. Pobrane z http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmedhealth/PMH0012744/
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.