Obserwuj
Tytuł badania: |
Schematy żywienia dzieci i młodzieży – analiza czynnikowa |
Instytucja: |
|
Data: |
[2013] |
Badacz: |
Anna Matyja |
Abstrakt: |
Celem badania była próba określenia sposobu odżywiania się w badanych rodzinach. W badaniu wzięło udział 107 rodziców (87 kobiet, 20 mężczyzn), którzy mieli dzieci w wieku 11-18 lat. Dobór próby miał charakter przypadkowy. Narzędziem badawczym był autorski kwestionariusz ankiety. W analizie czynnikowej wzięto pod uwagę częstość spożywania produktów w rodzinach. W wymienionej wyżej analizie wykorzystano metodologię głównych składowych oraz rotację Varimax, a także normalizację Kaisera. Zastosowano także metodę wyodrębniania czynników. Wyniki badania pozwoliły na obliczenia procentowych zestawień w poszczególnych schematach żywieniowych: grupa I niezdrowego żywienia (59%), grupa II zdrowego żywienia (24%), grupa III mieszanego żywienia (17%). Wykazano zależność: w rodzinach, w których opiekunowie dzieci mają wyższe i średnie wykształcenie, występują dwa typy żywienia: zdrowe i niezdrowe. |
Autorskie słowa kluczowe: |
rodzice i dzieci, sposób żywienia, częstość spożywania produktów |
Author's Keywords: |
parents and children, nutrition, frequency consumption of products |
Deskryptory TESE: |
edukacja żywieniowa, edukacja zdrowotna, dziecko, młodzież, rodzice |
TESE descriptors: |
nutrition education, health education, child, youth, parents |
Publikacje: |
- Matyja, A. (2014). Schematy żywienia dzieci i młodzieży – analiza czynnikowa. Problemy Higieny i Epidemiologii, 2, 481-487.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.