BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Badanie świadomości i podstaw wiedzy ekonomicznej wśród uczestników programów edukacyjnych skierowanych do najmłodszych
Kolejne lata cyklu: 2009 2010 2012 2013
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: [2009]
Badacz: Bartosz Majewski
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w celu diagnozy dojrzałości ekonomicznej uczestników programów edukacyjnych organizowanych przez Fundację Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych. Do zebrania materiału badawczego posłużono się formularzem ankietowym, który składał się z trzech części (w tym: oceny własnej znajomości zagadnień z zakresu przedsiębiorczości i ekonomii, testu sprawdzającego wiedzę w formie zdań do uzupełnienia oraz oceny dotyczącej zjawisk gospodarczych). Próba liczyła 360 uczniów szóstych klas szkół podstawowych, którzy uczęszczali na zajęcia Ekonomicznego Uniwersytetu Dziecięcego z Warszawy, Białegostoku, Katowic i Bełchatowa, oraz 72 gimnzjalistów uczestniczących w zajęciach Akademii Młodego Ekonomisty. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że zagadnienia makroekonomiczne należały do najsłabiej rozumianych kategorii pojęć. Wykazano również, że respondenci deklarowali najwyższą zaradność w sytuacjach wymagających postawy asertywnej (w tym: zwrot wadliwego produktu, odmowa pożyczenia pieniędzy, negocjacja zniżki). Ponadto okazało się, że w opinii większości ankietowanych prowadzenie własnej firmy jest atrakcyjną ścieżką przyszłych wyborów życiowych. Jednocześnie zwrócono uwagę na brak umiejętności m.in. matematycznego obliczenia odsetek lokaty.

Deskryptory TESE: wiedza, młodzież, ekonomia, edukacja, przedsiębiorczość, gospodarka
TESE descriptors: knowledge, youth, economics, education, enterpreneurship, economy
Publikacje:
  • Majewski, B. (2010). Badanie świadomości i podstaw wiedzy ekonomicznej wśród uczestników programów edukacyjnych skierowanych do najmłodszych. e-mentor, 2. Pobrane z http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/34/id/730
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"