Obserwuj
Tytuł badania: |
Sytuacja i status zawodowy dyrektorów szkół i placówek oświatowych |
Projekt badawczy: |
- Doskonalenie strategii zarządzania oświatą na poziomie regionalnym i lokalnym
|
Instytucja: |
|
Data: |
luty 2011 – lipiec 2011 |
Badacz: |
Szymon Więsław |
Abstrakt: |
Szukano odpowiedzi m.in. na następujące pytania badawcze: Które z wybranych czynników decydują o zróżnicowaniu sytuacji i statusu dyrektorów? Jakie dane i wskaźniki najtrafniej opisują oddziaływanie czynników decydujących o sytuacji i statusie dyrektorów? W jakim stopniu – opisane danymi i wskaźnikami – czynniki wpływają na sytuację i status oraz wysokość wynagrodzeń dyrektorów szkół i placówek? Badanie miało charakter eksploracyjny; w jego ramach przeprowadzono analizę danych o dyrektorach w systemie informacji oświatowej; ankietę internetową wśród wszystkich dyrektorów szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego; ankietę internetową wśród wszystkich osób odpowiedzialnych za funkcjonowanie jednostek oświatowych w JST; telefoniczne indywidualne wywiady pogłębione wśród osób odpowiedzialnych za funkcjonowanie jednostek oświatowych w JST. Na podstawie wyników badania zauważono, że statystyczny dyrektor szkoły jest kobietą (76% ogółu); to, czy dyrektorem jest kobieta, czy mężczyzna, zależy od typu szkoły i wielkości miejscowości, w której funkcjonuje placówka. Statystyczny dyrektor ma 48 lat i 26 lat stażu pracy. Mężczyźni okazali się nieco starsi niż kobiety, co wynikało z ich późniejszego odchodzenia na emeryturę. |
Deskryptory TESE: |
dyrektor szkoły, administracja, administracja edukacyjna, praca, doskonalenie zawodowe w toku pracy, kariera zawodowa |
TESE descriptors: |
headteacher, administration, educational administration, labour, in-service training, career |
Publikacje: |
- Więsław, S. (2011). Sytuacja i status zawodowy dyrektorów szkół i placówek oświatowych. Pobrane z http://www.przywodztwo-edukacyjne.edu.pl/pliki/mekspertow/raport_sytuacja_i_status_zawodowy_dyrektorow_1.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.