Obserwuj
Tytuł badania: |
Stosowanie dopalaczy przez studentów wybranych łódzkich uczelni |
Instytucja: |
|
Data: |
grudzień 2010 – marzec 2011 |
Badacz: |
Małgorzata Drozdowska, Anna Garus-Pakowska, Rafał Moczulski |
Abstrakt: |
Badanie miało na celu diagnozę stosowania dopalaczy przez studentów łódzkich uczelni. Anonimową ankietę przeprowadzono wśród 288 studentów (148 kobiet i 140 mężczyzn) różnych kierunków z czterech łódzkich uczelni: Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Uniwersytetu Łódzkiego, Politechniki Łódzkiej oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania. W badaniu zastosowano anonimowy kwestionariusz ankiety. Studenci wypowiadali się na temat zażywania dopalaczy, częstotliwości, powodów i najbardziej sprzyjających okoliczności sięgania po nie, a także na temat rodzaju (grupy) spożywanych dopalaczy, miejsc ich nabycia oraz skutków ubocznych występujących po ich spożyciu. Wyniki badania wskazały na wysoką popularność dopalaczy wśród studentów pomimo dość krótkiego okresu ich obecności na rynku. Wśród badanych odsetek osób, które sięgnęły po dopalacze, wyniósł 23% (przewaga mężczyzn). |
Deskryptory TESE: |
narkomania, nadzór, złe sprawowanie, szkolnictwo wyższe, zdrowie, postawa, problemy zdrowotne |
TESE descriptors: |
drug abuse, supervision, misconduct, higher education, health, attitude, health problems |
Publikacje: |
- Garus-Pakowska, A., Moczulski, R. i Drozdowska, M. (2012). Stosowanie dopalaczy przez studentów wybranych łódzkich uczelni. Cz. I. Problemy Higieniczno-Epidemiologiczne, 93(2), 350-355.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.