BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Międzynarodowa mobilność edukacyjna studentów
Typ badania: międzynarodowe
Instytucja:
Data: [2014]
Badacz: Anna Zygierewicz
Abstrakt:

Celem analizy było porównanie Polski z innymi krajami pod względem mobilności studentów. W badaniu wykorzystano m.in. dane pochodzące z wybranych dokumentów unijnych czy ze statystyk opracowanych w ramach programu Erasmus. Analiza objęła takie zagadnienia jak: wspieranie studenckiej mobilności, kompetencje językowe, finansowy aspekt mobilności studentów. Wyniki badania potwierdziły, że Polska na tle innych krajów Unii Europejskiej czy OECD jest jednym z najmniej umiędzynarodowionych państw. Stan ten przekłada się na nikłe pozyskiwanie studentów z zagranicy. Autorka doniesienia główną przyczynę takiej sytuacji upatruje w mało atrakcyjnej ofercie dydaktycznej uczelni w Polsce – jej zdaniem zbyt mało jest propozycji kształcenia cudzoziemców w języku angielskim. Ponadto Polska nie zajmuje wysokiego miejsca w światowych rankingach dotyczących edukacji. Wyjściem z impasu mogłoby być stworzenie sieci uniwersytetów federacyjnych (badawczych).

Deskryptory TESE: student, Polska, mobilność studentów, edukacja, studia wyższe
TESE descriptors: student, Poland, student mobility, education, higher education course
Publikacje:
  • Zygierewicz, A. (2014). Międzynarodowa mobilność edukacyjna studentów. Pobrane z http://www.bas.sejm.gov.pl/analizy.php
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"